Тестови са такмичења

Овде се налазе тестови-задаци са такмичења. Сви су урађени у PDF формату. Уколико немаш тај програм инсталирај га Инсталација (Adobe Reader).
555 Календар такмичењa и смотри
5      Упутство о организацији свих такмичења и смотри

НАЈНОВИЈЕ – ГЕОГРАФИЈА, ОПШТИНСКО, 11.МАРТ 2018.

dole

Решења теста:      7.разред_     8.разред_

 

СРПСКИ ЈЕЗИК

  Комплет – школска такмичења, разне године

2007. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Окружно:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Окружно:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2009. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2009. година, Окружно:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2010. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2010. година, Окружно:   5.р.   6.р. —  7.р. —  8.р.

2011. година, Општинско:  Комплет 5., 6., 7. и 8. р.

2011. година, Окружно (ворд):  5.р. —  6.р. —  7.р.  —  8.р.

2011. година, Републичко:  7.р.  —  8.р.

2012. година, Општинско:  5.р.    6.р. 7.р. 8.р.

2012. година, Окружно:   5.р.6.р.  7.р. 8.р.

2012. година, Републичко:  7.р. 8.р.

2013. година, Општинско-тест:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2013. година, Општинско-решење:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2014. година, Општинско, тестови и решења:  Комплет од 5. до 8. р.

2014. година, Окружно, тестови и решења: Комплет од 5. до 8. р.

2015. година, Општинско, тестови и решења:   5.р.6.р.7.р.8.р.

2015. година, Окружно: Комплет од 5. до 8. р.

2016. година, Окружно:  5.р —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2017. година, Општинско:   Комплет од 5. до 8. р.

 

СРПСКИ ЈЕЗИК – КЊИЖЕВНА ОЛИМПИЈАДА

* 2014. година, Општинско-тест:   7.р.  —   8.р.

* 2014. година, Општинско-решења:   7.р.     8.р.

*  2014. година, Окружно-тест:   7.р.     8.р.

*  2014. година, Окружно-решења:   7.р.     8.р.

*  2015. година, Општинско:  7. и 8. р

* 2017. година, Општинско: 7. и 8. р

*2018. година, Општинско:  7. и 8. р._

 

МАТЕМАТИКА

2006. година, Општинско:  5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Општинско:   5.р. —  6.р.7.р. —  8.р.

2008. година, Школско: 5.р. 6.р. 7.р. 8.р.

2010. година, Општин-задаци:  Комплет од 3. до 8. р.

2010. година, Општин-решења:  Комплет од 3. до 8.

2011. година, Школско – задаци:   5. и 6. р.     —     7. и 8. р.

2011. година, Општин-зад.и решења:  5.р.6.р.7.р.8.р.

2012. година, Општинско:  3.р. 4.р. 5.р. 6.р. 7.р. 8.р.

2013. година, Школско:  3.р 4.р. 5.р.  6.р. 7.р. 8.р.

2013. година, Општинско:  3.р.4.р.5.р.6.р. —  7.р.8.р.

2013. година, Окружно:  4.р.5.р.6.р.7.р.8.р.

2014. година, Школско:  3.р.  —  4.р.  —  5.р. —  6.р. —  7.р. 8.р.

2014. година, Општинско:  3.р. — 4.р. — 5.р. — 6.р. —  7.р. — 8.р.

2014. година, Окружно:  4.р.  —  5.р.  –  6.р. —  7.р.  —  8.р.

2015. година, Школско: Комплет од 3. до 8. разреда

2015. година, Општинско:  Комплет од 3. до 8. разреда

2015. година, Окружно: Комплет од 4. до 8. разреда

2016. година, Школско: Комплет од 3. до 8. разреда

2016. година, Општинско:   3. и 4. р.    5-8 р.

2016. година, Окружно:  Комплет од 4. до 8. разреда

2017. година, Школско:  Комплет од 3. до 8. разреда

2017. година, Општинско:  Комплет од 3. до 8. разреда

2017. година, Окружно:  Комплет од 4. до 8. разреда_

2018. година, Школско:  Комплет од 3. до 8. разреда_

2018. година, Општинско:  Комплет од 3. до 8. разреда_

ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК

2004. година, Општинско такмичење:   8. разред

2006. година, Окружно такмичење:  8. разред

2007. година, Општинско такмичење:  8.разред


ИСТОРИЈА

  5. р.-ист.извори/припрема за такмичење

  6. р.-ист.извори/припрема за такмичење

  7. р.-ист.извори/припрема за такмичење 

  8. р.-ист.извори/припрема за такмичење

  6. разред – припрема за такмичење

  5, 6, 7 и 8. разред – Окружно такм. – 2009.

  5.  разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  6. разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  7.  разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  8.  разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  7.  разред – Републичко такм. – 2011.

  8.  разред – Републичко такм.  – 2011.

  2012. година, општинско:  5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

  2012. година, окружно:   5.р.  — 6.р.  —  7.р.  —  8.р.

  2013. година, општинско:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

  2013. година, окружно:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.


ГЕОГРАФИЈА

  Комплет, од 2006. до 2011. године

2012. година, Општинско:   7.р. 8.р.

2012. година, Окружно  7.р.8.р.

2016. година, општинско:    7.р-Т  7р.-Р     8.р-Т  8р-Р

ФИЗИКА

Комплет задатака са решењима   КОМПЛЕТ

2007. година, Општинско:    6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Окружно:   6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Републчко:   6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Општинско:   6.р. —   7.р. —  8.р.

2008. година, Окружно:  6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Републичко:   6.р. —  7.р. —  8.р.

БИОЛОГИЈА

  Комплет (разни разреди)

2013. година, Окружно:   5.р.6.р.7.р.8.р.

2016. година, Општинско, тестови:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

2016. година, Општинско, решења:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

ХЕМИЈА

Комплет задатака са решењима (са сајта „Моја хемија“)


ТЕХНИЧКО И ИНФ. ОБРАЗОВАЊЕ

2010. година, Републичко:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

  Комплет (разни нивои)


Advertisements

1.719 comments on “Тестови са такмичења

  1. Da li neko moze da mi objasni kako funkcionise dopisna matematicka olimpijada i internet olimpijada u organizaciji MD Arhimedes(kako se resavaju zadaci,kad se salju, gde se mogu naci zadaci i sl.)

  2. Definitivno je bio mnogo teži test za sedmi razred, a i bilo je dosta gradiva iz petog i šestog razreda. Iz znatiželje sam pokušao da ga uradim ne gledajući u rešenja, i imao sam svega 16 poena.
    A na svom testu nisam ocenio da je slavonsko-podunavski puk književni junak u Seobama i nisam znao kome je bila upućena replika iz Sumnjivog lica… 😂

      • Ahaha, kad bolje razmislim, imam prolaz, ali možda i ne odem. :/ Polagao bih prijemni ispit za bilingvalno odeljenje u Gimnaziji (dvojezična nastava, na francuskom i na srpskom), ali i datum i satnica se poklapaju. Obavestio sam sve profesore i pokušali su da urade nekoliko stvari povodom toga, nažalost, bezuspešno. Zbog nagrade na republičkom imaću dodatnih 50 poena na prijemnom za filološko odeljenje, i ako budem imao visok procenat od onih 240, biću iznad crte gotovo sigurno (jedini sam sa republičkim od onih koji su se prijavili za test). Planirao sam da pokušam i da polažem oba, iako me filološko ipak više privlači, i bilo bi zaista bezveze da se poklope prijemni ispit i republičko takmičenje (da su dva takmičenja, još nekako, mada ni to u principu ne bi trebalo da se dešava), i to za učenike koji su osmi razred i kojima svaka nagrada na takmičenju posebno znači. Ko je ovo isplanirao, svaka mu čast… 🙂

      • Kako ti se cine testovi za sedmi i osmi, posto je od 261 sedmaka nagradjeno 29, a osmaka oko 50 nagradjenih (ne znam koliko ih je bilo ukupno). Zanima me sto bas niko nije imao 20 poena u oba razreda

        • Evo ja sam sedmi i kazaću ti zašto nije bilo 20 poena. Sumnjam da je iko znao šta znači reč pohranjene, sem ako nisu na sreću pogodili, i u Logosovoj čitanci nije bilo podataka o tome da se alegorija zasniva na poredjenju. Mnoge koje sam pitala nisu znali ko je napisao biografiju o Leonardu. Takođe, za opkoračenje ne znam da li je neko tačno uradio, s obzirom da smo skoro svi podvlacili stih do kraja…

          • Djorjdo Vazari piše u programu tako da mi nije bilo teško to pitanje. Na sreću sam pogodila to za pohranjene tj. shvatila sam iz konteksta. Bilo je veoma tesko po meni ali sam imala 17. Ti Andjela?

          • Bravo! Osvojila si 3.mesto.Ja sam imala 15 poena,ali spremala sam se jedan dan,i nešto malo u autobusu. Javili su mi dan pred polazak, da je nakon revizije utvrđeno da imam 18 poena. Ja samprezadovoljna u svakom slucaju.

          • Ja sam se spremala dva dana jer nisam bas imala sta da vezbam jer sam uglavnom sve znala od opstinskog i okruznog. Svaka cast i tebi za 15 poena, uopste nije bilo lako!

  3. Konstantine, nisam ni ja htela da te napadam, ali mi je zasmetalo to što svi idu, a ja ostajem kući, ali ne brinite, vidimo se u Karlovcima… I ja sam kao i Andjela saznala tek sinić, ali dobro spremamo se i nadamo se najboljem… Konstantine, izvini još jednom što sam te napala…

    • U redu je, vidim i ja da sam imao sveznajući, prepotentan stav, što nije bilo potrebno – ne raspravljamo ni o čemu epohalnom, učimo, idemo na takmičenja, nadamo se najboljim rezultatima, nema potrebe za raspravom, za rivalitetom još manje – svi koji imaju između 16 i 20 poena imaju praktično isto znanje, razliku napravi pitanje, često samo i jedno podpitanje.

        • Onaj ko ima najviše poena dobija prvo mesto. Onaj sa poenom manje drugo, i onaj sa dva poena manje treće. Ukoliko neko ima 20, 18 je treće. Ako je najviše 19, onda je 17 treće, i tako dalje.

          • Prošle godine je 17 bilo prvo mesto, 16 – drugo i 15 – treće!
            Baš je bio težak test za sedmi razred. Zanima me šta me čeka ove godine.🤔

          • 15. poena
            Ponosan sam na svoj rezultat, jer nisam pošteno ni stigao da se spremim.
            Imao sam takmičenje (test znanja) i odbranu istraživačkog rada iz istorije u Centru za talente. Prošao sam na republičko sa 98/100 poena. Prvo mesto. Takođe, imam republičko takmičenje iz istorije 19.05. a iz geografije 20.05.
            Radujem se tome!😀😀😀
            Anđela, kako si ti prošla?
            Konstantine, čestitam! Bravo za drugu nagradu!
            Pozdrav svima…🤗🤗🤗

          • Branim i ja istraživački rad iz istorije sad u subotu (o ledi Meri Montagju), poželite mi sreću. 🙄
            Nadam se da ćeš dobro uraditi istoriju i geografiju… Jesi li bio u Krupnju prošle godine?

          • * 15 poena
            Ne znam otkud ona tačka tamo…😂😂😂
            Jesam, bio sam u Krupnju i super sam se proveo. Nisam uspeo ništa da osvojim, ali sam odlično uradio onaj pretežak test. Imao sam 43 poena, a nešto oko 50 je bio maksimum, ne mogu da se setim. Problem je bio zato što je u skoro svakom pitanju bilo više primera, a bodovalo se sve ili ništa. Tako sam izgubio bodove na mnoga pitanja, iako sam dosta toga uradio tačno.
            Bravo za istraživački rad, želim ti sve najbolje, pa da se vidimo u Čačku 02.06. na republičkom 😉

          • Ja sam imao 45, znači da smo identično uradili. 🙂
            Meni nije ni objašnjeno kako to funkcioniše, i ja ovo prezentujem u lokalnoj gimnaziji – nisam ni znao da je vrsta takmičenja u pitanju.

          • Ideš li na Palić sad u subotu, na republičko iz istorije?
            Jeste, takmičenje je. Prvo se radi test, a zatim se brani rad. Test nosi 50 poena, rad isto toliko. Prolaz na republičko je preko 90. Ne brini za test, pitanja su uglavnom na zaokruživanje, i nemaju tu težinu testova koje radimo na standardnom takmičenju iz istorije. Vodi računa o pravilima pisanja rada, komisija je stroga i oduzimaju poene za svaku sitnicu.

          • Bravo Konstantine! Svaka čast! Čestitke i za tebe Andrija, odlično si uradio. Ja sam imala 15 poena takodje, i prezadovoljna sam! Spremala sam se dva dana, videla Karlovce po prvi put i odlično se provela sa drustvom. Jedino mi je krivo što sam jedno pitanje omašila jer toga nema u Logosovoj, vec samo u Kletovoj citanci. U svakom slučaju ponoviću sve i sledeće godine! Sve najlepse vam želim!💘😊💪

  4. Konstantine,kazem zato sto je predsednik Drustva tako rekao.A i ovde nije poenta da se svadjamo.Isla sam na gramatiku,ali svima vama srecno u subotu.Usput da li neko konacno zna da li se spusta prag za sedmake za srpski?

  5. Iskreno se izvinjavam ukoliko se neko osetio prozvanim ili uvređenim mojim komentarima. Nisam uradio nijedno takmičenje najbolje u Srbiji, jedan sam od stotine dece koja će proći, nekoliko puta sam se našao u situaciji da mi fali jedan poen i zbog toga apsolutno razumem kakav je to osećaj i kolika je radost kada prođeš, pa makar i nakon revizije i spuštanja praga.

    Svi smo bili svedoci izvesne nepravde i mnogih neregularnosti na takmičenjima iz književnosti ove godine, i naravno da su nijanse presudile. Međutim, reći kako je nešto gradivo za fakultet, tvrditi da si siguran da će prag biti spušten a da zatim on to ne bude, zaključivanje kako niko nije imao više od 17, sigurno, a da zatim ima desetak dece sa 20, jesu znaci prepotencije. Nije mi cilj ispravljanje nikakvih krivih Drina, i veoma mi je drago što se svima koji su se tome nadali trud isplatio – mislim da svako može da razume kakav je to osećaj.

    Ako je izgledalo kao da se hvalim i ako je to nekoga vređalo, još jednom kažem da mi je žao. Nemamo svi iste poglede, i naravno da je uvek većini (u koju sam više puta spadao) u interesu da se taj prag prolaznosti spusti, pogotovo onima koji su osmi razred. Ne prečim ja nikakvu konverzaciju o spuštanju – kako bih i mogao? – i naravno da je korisno uporediti rezultate iz više mesta i tako steći neku širu sliku o bodovima, ali govoriti u procentima previše je čak i za nastavnike. Doduše, nije moja stvar. Srećno u subotu… 🙂

    • Lepo što si se i ti oglasio. Mozda smo i mi preterali, ne znam. Sada je najvaznije da se lepo spremimo za takmičenje. Ja sam sinoć saznala da ipak imam 18. Samo jedno pitanje… Kako spremiti Republicko za jedan dan?!😂

      • Samo pročitaj svaku stranicu Čitanki za sedmi i osmi koje imaš, preleti pogledom testove sa okružnih i republičkih od prethodnih godina i to je otprilike i dovoljno, većinu stvari već znaš s obzirom da si imala 18 poena…

  6. Konstantine, da li znas da nas za tvoje misljenje boli uvo. Nisi ti kompetentan da i pricas da li su sanse manje ili vece od 50% da ce granica da se spusti. Ti imas tacan broj onih koji su prosli? Nemas. Zato nemoj da komentarises. Boli mene uvo da li ti ides u Karlovce ili u Trsic na republicko. Mi ako hocemo mozemo da komentarisemo do prekosutra da li ce da se granica spusti ili ne. Ako si proso idi spremaj se i ne kenjaj vise jer si dosadio i Bogu i ljudima. Ako ces da se pravis pametan nemoj ni da komentarises vise jer vidis da su svi protiv tebe jer smaras. Idi spremaj se SRECNO, a mi cemo da se nadamo da spuste granicu, a volela bih da odem u Trsic jer ce tamo svi da budu protiv tebe. Kad budes doktor nauka i kad budes imao napisano da si najpametniji stavi to sebi u dupe i prosetaj a sad nas sve ostavi na miru. Ako ti imas pravo da nas spustas ovde mi imamo mnogo vise prava od tebe da te napickaramo, a tek da se nadamo da cemo da prodjemo. Mani nas se vise…

    • Zato nisam ni ostavio svoje mišljenje o tome koje su šanse. Moj odgovor je bio na nečiju konstataciju da je šansa veća od 50%. Kako bilo, ovo je samo mlaćenje prazne slame… Srećno na takmičenju. Meni u interesu nije niti da pametujem niti da određujem ko će proći (što svejedno ne bih ni mogao), ali ti si se očigledno osetila prozvanom – zbog čega, nije do mene. 🙂 Ja sam na jednom takmičenju ove godine imao 14 poena, na jednom drugom 17 i u oba slučaja je bilo neizvesno da li prolazim dalje. Ne gledam nikoga s visine, ali opet, zašto bih se i kome bih se pravdao? Jedina referenca ovde je Društvo za srpski jezik, a mi (i ti i ja i svi drugi) možemo samo da naklapamo i da nagađamo.

    • Šta je sporno u testu za šesti razred? Deklinacija pridevskih zamenica nije karakteristična i nije joj posvećena pažnja u gramatikama, ali ostali zadaci su na nivou testa za osnovnu školu. Ovo i jeste okružni nivo, razumljivo je da primeri neće biti baš najlakši, ali, tvorba reči, pravilno pisanje, glasovne promene, služba reči u rečenici… Ne vidim šta je ovde za fakultet. 🙂

      Prethodnih godina su bili dosta teži zadaci za šesti razred. Kada sam se ja takmičio, dali su arhaične oblike glagola (videv umesto videvši), podelu dugačke rečenice bez subjekta i predikata na nezavisne (!), da se osmisli rečenica u kojoj će biti upotrebljen ženski rod jedne pridevske zamenice u dativu… Ovo je, u poređenju s tim, osnova znanja za osnovnu školu. I ne znam kako će se snaći šestaci kojima je ovo bilo teško ukoliko se budu takmičili u sedmom i osmom razredu, kada se sumira celokupno znanje iz gramatike i u obzir na testu dolazi bilo koji primer iz bilo koje lekcije iz sve četiri Gramatike…

      • Ove godine mi se čini da su šestaci najbolje uradili test na opštinskom takmičenju, pa je zato nekima bilo sad malo teže na okružnom što se i moglo očekivati. 🙂

  7. Ja sam i na Knjizevnoj olmpijadi i na gramatici imala 17, posto nisu spustili kriterijum za Knjizevnu olimpijadu, nadam se da ce bar za gramatiku. Ostali sedmaci kako ste uradili, koliko imate poena?

    • Konstantine, mnogo smaraš! Ako si ti svuda prošao, to ne znači da su i ostali. Pusti nas jbt više! Te šta je sporno u šestom razredu, te ne razumes zašto se posle svakog testa raspitujemo jel spušten prag, pa popuješ da šanse nisu veće od 50%… Gledaj sebe i budi ponosan što si ti prošao! I nemoj smratiti da si najpametniji , jer mi svi koji ovde kukamo smo se takođe spremali za takmičenje i uložili veliki trud, i naravno napravili glupe greške koje jnas sada kopkaju, muče i zadaju nam glavobolje, jer trema… Znači zadrži svoje dragoceno mišljene za sebe!

      • E konačno da je neko i to rekao! Ako nešto mrzim, onda je to kad neko dodje nakon što napraviš grešku i iznerviran si i počne da ti pametuje kako nije bilo toliko teško, bla bla bla. Pusti bre decu da se nadaju, nemoj biti surovi legalista. Ja mislim da svi mi imamo podjednako znanje, a samo se razlikuje način razmišljanja i psihička stabilnost u tom trenutku kada se radi zadatak. Kako ti je Konstatine bilo prošle godine kada ti je falilo jedan bod da prodješ na republičko? Onda znaš osećaj sa kojim se mi svi suočavamo, i veruj mi, ne treba nam niko da nam kaže kako je i šta trebalo i da ukazuje na to da je zapravo veoma jednostavno, jer tada nije bilo. Mislim da prosto imaš sreće u životu, pored uloženof truda naravno. Na opštinskom takmičenju ove godine ja sam bila medju retkim koja je imala 15 bodova, nastavnica mi je rekla da je bilo samo još par dece po Srbiji koja su imala isto toliko bodova, medjutim to nije ni bitno. Na kraju su prošli i oni sa deset bodova, i stvarno nisam videla poentu spuštanja praga toliko puno. A sad na okružnom dali su odlomak iz Početak bune protiv dahija, koja je inače jedna od najdužih pesama i mislim da je ni jedna čitanka nema celu, uglavnom, dali su odlomak koji postoji samo u Kletovoj čitanci, a prethodno su rekli da daju zadatke samo iz Logosove, ma sto čuda.. i tako sam izgubila taj jedan poen koji mi je nedostajao za prolaz. Ista ironija je bila i prošle godine sa agom Ibragom i svačim, pisali smo prigovor ali niko ništa nije uvažio, i eto me ove godine sa istim iskustvom. Zašto sve ovo pričam, nemoj misliti da si toliko pametan što si prošao, i bar nemoj biti toliko oštar i surov prema nama ostalima jer boli.

          • Da… Nema ništa gore, nego kada neko pomisli da je najpametniji i da sebi za pravo da pametuje drugima.

        • Dobro je što se neko složio sa mnom. Tako je, uvek se nadamo i uvek cemo se nadati i niko ne treba za to da nam prigovara! Svi smo imali isti cilj, svi smo dali jedan deo sebe da bi bili najbolji. Nema potrebe da se medjusobno osudjujemo i rušimo snove. Naravno, prednost imaju oni koji su mirne glave i ostanu pribrani.Glupo je što smo već u osnovnoj iskusili nepravdu, odnosno na opštinskom je bilo šta je bilo, da ne ponavljam po stoti put… Krivo mi je što zbog JEDNOG POENA ne idem u Karlovce, a čak znam da je Vuk Karadžič zapisao pesmu ,,Smrt majke Jugovića“ od Lukijana Mušickog😂Na opštinskom sam imala 15, a sada 17 poena.I nikad se neću pomiriti s tim da će igrom slučaja na republickom otici oni koji znaju manje od mene!

          • Eto, ja sam imao 17 poena na gradskom iz književnosti i sve vreme sam se nadao da će spustiti prag za 8. razred. Na opštinskom nisam učestvovao, jer sam imao direktan plasman na gradsko zbog učešća na republičkom prošle godine.
            Ne znam zašto nekome smeta spuštanje praga prolaznosti…Konstantin sigurno ne zna da se, na primer, informatika ove godine prolazila na republičko sa 35/100 poena. Matematika i fizika sa 60 ili 65. Čemu pametovanje, ako nisi do kraja informisan?!
            Ja sam inače naklonjen istoriji, i idem i ove godine na republičko, to mi je prioritet. Međutim, idem i na takmičenja iz mnogih drugih predmeta i radujem se ako dobijem prolaz.
            Anđela, tebi i svima koji čitaju, srećno u nekim narednim takmičenjima. Glavu gore.
            Pobednik nije onaj koji nikada nije izgubio, već onaj koji nikada nije odustao!!!

    • Ja se izvinjavam na grubosti, ali čemu uvek ovakva pitanja nakon svakog takmičenja? Sumnjam da bilo ko od nas ima nekog rođaka u Društvu za srpski jezik, i naravno da niko od nas, učenika, neće imati uporedni prikaz rezultata na teritoriji svake opštine u Srbiji i procentualno izražen broj učenika sa 18, 19 i 20 poena. :/

      Malo strpljenja. Bude li bilo nekih promena, biće istaknuto na sajtu Društva. Uradi li se u nekoj opštini veoma loše, čuće se i za to, ali mi možemo samo da nagađamo sa „hoće“, „neće“, „dobro je urađeno“, „loše je urađeno“. Pitanje nema poentu, i niko od nas ne može da ti da konačan odgovor.

      U Valjevu je bilo dece i sa 20 i sa 19 i sa 18 poena, i to poprilično, to je jedina informacija koju trenutno imam.

    • Nije fer isto tako što su u osmom razredu pustili na okružno sve koji su imali 10 i više bodova, tacnije spustili su prag za šest bodova, ali zato sada ne mogu ni dva, koliko mi treba. U svom okrugu sam opštinsko najbolje uradila, imala sam 15 bodova, baš mi je glupo da je sad neko ko je na opštinskom imao 10 igrom slučaja prošao i sad možda dospeo do republičkog….. Ali pretpostavljam da je to država Srbija.

        • Južnobački okrug. Svaki put sebi govorim kako više neću ići na takmičenja jer se nanovo i nanovo nerviram i kidam živce, al’ sad mi je, vala, došlo nešto do glave i stvarno odustajem. Ispadne da na kraju ništa ne može da prodje bez korupcije. Ali to ti je život. I neka me neko posle krivi što ću da idem odavde čim mi se ukaže prilika, uvo će me zaboleti. Smatram da zaslužujem više od ovog.

          • Isto tako. I prosle godine kad sam bio na okruznom iz biologije imao sam 90 poena (sedmi raz.) i nisam prosao na republicko, jer su bili neki koji su imali vise od 90, a u drugim okruzima na rep. Su prosli neki sa 40 bodova eto zato sto su najbolji u okruzggu neko sa 90 nece proci a a neko sa 40 hoce. Pa super. I danas iz geografije imao 86 poena najbolje sam uradio iz naseg severnobanatskog okruga a ne idem dalje. Neverujem ni ja da cu se sledece godine iz necega takmiciti. To je sigurno

      • I ja pretpostavljam da je sve zbog toga jer je to drzava Srbija. Ja sam, doduse, sedmi razred, ali sam i ja na opstinskom imala 15, a sada mi fali jedan poen i ne idem na republicko. Eto ti pravde!

        • I ja sumnjam da cu vise ikada da se takmicim. Potrosim toliko vremena, živaca i energije za takmičenje na kom su prosla deca koja su imala 10 poena… Sada ne može da se spusti granica za jedan poen. Znam da život nije pravedan, ali zar to moramo iskusiti jos u osnovnoj?

    • Najbolje je uputiti mejl organizatorima takmičenja što pre kako bi, ako ništa drugo,makar omogućio sebi da polažeš oba testa na istom mestu, jer se republička takmičenja jako retko pomeraju.

  8. Imala sam 17 poena na Knjizevnoj olimpijadi. Sedmi sam razred. Mnogo zelim da idem na republicko. Molim Drustvo za srpski jezik i knjizevnost da spuste granicu na 17 poena. Nd mogu vise da cekam. MOLIM VAS! 🙃☹️😫❤️

      • Trebalo je da se podvuku reči koje ne predstavljaju dijalog, dakle način na koji je pripovedač nešto izgovorio, pogledao Stanu, opis kukurikanja petlova…
        Ideja je bila da se uvidi da je tekst napisan u prvom licu i da su pripovedačeve reči, bez obzira na lice, ne reči koje je izgovorio taj pripovedač neposredno (ukoliko je tekst u 1. licu), već sve ono što ne spada ni u dijaloge ni u monologe.

        • Bravo! Znao si za snishodljivo? Pretpostavljam da je to odlučujuće između 19 u 20. Svaka čast, zaista. Ja sam zadovoljna,ž jer nijednu dodatnu nismo imali, a trud se isplatio. Jesi bio prošle godine na Republičkom? 🙂

          • Hvala ti! Znao sam šta znači snishodljivo odranije, pa sam zato umeo da formulišem – da je bilo čisto iz onog konteksta, nagađao bih, ali teško da bih pogodio. 🙂

            Ne, prošle godine mi je falio jedan bod i tada ni ja nisam imao nijednu dodatnu, ali ove jesam (pretežno analize svega i svačega kao i kulturnoistorijskog konteksta nekih dela).

            Za „Mrtvo more“ sam napisao alegorija umesto metafora – ali u pitanju je svejedno alegorijska pripovetka, a alegorija nije ništa drugo nego metafora, samo proširena, tako da se nadam da će ipak tu moći nešto da se uradi. 😀

          • Mene uvek prati maler zvan ,,jedan poen“. Tako mi je prošle godine falio poen pa su bili spustili na 17 i prošla sam. Inače, pripovetka je alegorijsko-satirična jer je ta alegorija proširena na celo delo, dok je metafora ,,mrtvo more“ pojam za učmalu sredinu koja je, jelte, alegorijom proširena. Alegorija je samo proširena metafora. 🙂 Da ne upisuješ nešto vezano za jezike; društveno-jezički, filološku(o)?

          • Shvatam i ja taj rezon, nego sam se nadao da će se ipak nekako provući produžena metafora, ali izgleda da ne. :/

            I mene prati taj jedan poen, i na književnosti i na srpskom. Ove godine, na svu sreću, prevaziđen za dva na književnosti. Za gramatiku ipak ne smem da se nadam. 😀

            Pokušaću da upišem filološko odeljenje, drugo na listi mi je društveno-jezičko. Samo tu mogu da se vidim, pa šta god neko mislio o tome (da li je „prosperitetno“, ima li ‘leba od toga i slično). 🙂

          • U potpunosti te razumem! Ni ja ne smem da pomišljam na gramatiku, šta bude bilo – biće, samo trud da se isplati Ja ću konkurisati za Karlovačku Filološku iako mi je daleko, ali takođe vidim sebe samo u toj oblasti. Pa, srećno na prijemnom i na Republičkom i gramatici! 😀

  9. Osmaci, kako ste uradili književnost danas?
    Što se mene tiče, nije bilo jako teško ali mislim da neću proći… Ono pitanje za stilske figure nije dobro formulisano, ja sam napisala ironija i metafora, i još nisam sigurna za ono pitanje gde smo dobili odlomak pesme „Početak bune protiv dahija“ i trebalo je da napišemo ko izgovara navedene stihove, a ja kad sam provjerila u čitanci, uopšte nisam našla taj odlomak… Tako da i to mi je vrlo neizvesno. Već sam si našla grešku kod onog ‘snishodljivo’ , u svakom slučaju videćemo.. Ko što već rekoh, ne nadam se prolasku, ali se ne nerviram jer sam dala sve od sebe.

    • Upravo tako! Pitanje sa stilskim figurama je bilo vrlo konfuzno, nije naglašeno ni da li ima više od jedne stilske figure ili ne. Taj odlomak ni nema u Logos čitanci, ima samo u Klett koliko ja znam. Isto tako, ni odrednica vezano za čašu sa vinom nema u odlomku iz Rječnika u Logos čitanci. Istina, ne možemo se žaliti na nepravdu, jer na primer biologiju za takmičenje spremamo iz 10 različitih udžbenika. I „snishodljivo“ je teško očekivati da je neko pogodio, a ni po forumima se ne slažu baš oko značenja.

    • Odrednica je iz sedmog razreda, odlomak iz Rječnika na kraju narodne pesme „Dioba Jakšića“ – u pitanju je molitvena čaša.

      Ironija i metafora i jesu tačni odgovori.

      Snishodljivo – ulagivački, ulizivački.

      Imao sam 19 poena i pogrešio sam samo to što sam napisao „alegorija“ umesto „metafora“ za „Mrtvo more“. Prezadovoljan sam. 🙂

      • Sedmi razred po meni nije bio tezak. Imam 19 poena i zadovoljan sam, ali sam pogresio jer sam napisao žena od Dmitra, a odgovor je Andjelija. To je u stvari isto ali nisam napisao ime jer nisam obracao paznju. Svakako zao mi je samo zbog toga.

  10. Koji je prag prolaznosti na okruznom takmicanju knjizevna olimpijada za srednje skole. Ja imam 18 poena i zanimame da li je to dovoljno za dalji nivo takmicanja. Hvala u napred

  11. Da li još neko očekuje raspored nagrada u Beogradu, jer me zanima da li će DMS ispoštovati svoj pravilnik (Član 27.) gde piše da se drugačije rangiraju (na 2 i 3 stupnju takmičenja) učenici koji imaju 4 časa matematike nedeljno i učenici Matematičke gimnaziji koji imaju više časova.

  12. Je l moguce da se promeni datum za okruzno takmicenje iz srpskog(gramatika)?
    Podto je u vreme raspusta 27.4.-2.5. i tada vecina koje znam,a idu na takmicenje,nisu tu…

    • Pa bilo je par malo težih pitanja,ali valjda sam dobro uradio.Svejedno mi je da li ću proći pošto mi se nažalost gradsko poklapa sa republičkim iz fizike.Srećno za rezultate!

      • Dragi Mihajlo,nemoj odmah da odustanes jer ti se takmicenja poklapaju. I meni se poklapa. Mozemo da pojusamo -napisi mail Ministarstvu prosvete i Društvu srbista da su preklopni takmicenja u jednom danu. Što se više roditelja javi postoji veća šansa da pomere datum. Neka i nastavnice pošalju mail. Bitno je samo da ne pustimo da nam uspesi propadaju.

        • Čisto sumnjam da će nešto učiniti po tom pitanju. Preklapalo se i prošle godine, a mi smo pisali i pisali (i đaci, i nastavnici, čak su i na nivou opštine Čačak, a verujem i drugih, nastavnici koji su članovi regionalne podružnice DSJ zajednički napisali molbu i poslali je) i DFS i DSJ i šta mislite, šta je bio njihov odgovor? Citiram odgovor predsednika DFS Ivana Dojčinovića na mejl poslat 14.2.2017. godine, dakle gotovo dva meseca pre državnog takmičenja iz fizike i okružnog iz srpskog 9.4.2017.: „Datume je nametnulo Ministarstvo prosvete nikoga ne pitajući.“ Tačka. Kraj. Nema ni: „Pokušaćemo da učinimo sve što je u našoj moći“, ili bilo čega sličnog.
          E sad, ne bi ovo bila zemlja Srbija a da neko ne nađe neki jako zanimljiv vijugav način da zaobiđe pravila i propozicije. Tako postoje spekulacije da su učenici iz Šapca (gde se održavalo državno takmičenje iz fizike) otišli prvo na srpski, te onda kasnili na takmičenje iz fizike, ali da su im organizatori ipak omogućili da se takmiče, a rang-liste su kasnile. A kad kažem „kasnile“ mislim da su u Kragujevcu, na primer, na državnom takmičenju 8.5.2016. liste sa SVIM pregledanim zadacima (pod šiframa, naravno) izašle već negde do 16 časova, dok su prošle godine kačene liste sa po 2-3 pregledana zadatka, a još nepregledani zadaci označavani na listama precrtanim krugom (kao znak za prazan skup iz matematike). I to su i takve nakaradne liste bile kačene zbrda-zdola, kako je ko stigao da ih zakači i kako se kome sviđalo, a organizacija žalbi (koje su na državnom takmičenju iz fizike usmene, tj. napišete žalbu pa odete da se objašnjavate sa profesorom koji je u komisiji oko predmeta vaše žalbe) je bila katastrofalna. Upadalo se preko reda ili čekalo satima. Zavisi kako ko. I još plus na sve ovo što su neki bili smešteni u hotelu „Sloboda“ na samom šetalištu u Šapcu, a mi ostali po okolnim selima čiji položaj sasvim lepo opisuju njihova imena (pozdrav za ekipu iz Slepčevića!).
          No dobro. Bilo je takmičenja i uvek će ih biti. Čak i ako ne promene datum, imaćete vremena da se dokažete i iz fizike i iz srpskog u daljem školovanju! Što bi rekli stari: „Ima dana za megdana!“
          A da vam kažem još nešto što bi vam i svaki razuman nastavnik rekao. A ne pričam badava, imam iza sebe godine i godine (još od 3. razreda, a sada sam 8.) najrazličitijih takmičenja (od srpskog, preko engleskog i nemačkog, biologije, pa do matematike, fizike i hemije) i na svim tim takmičenjima zapažene rezultate. Učite za sebe i grabite znanje, ne nagrade! Sasvim je očigledno kako iz godine u godinu pokušavaju na najrazličitije načine da redukuju broj takmičara na najmanji mogući broj neprimerenim testovima (npr. engleski opštinsko 2017. ili biologija opštinsko 2016. godine) iz samo njima znanih razloga. Ali nije to bitno! Bitno je da mi učimo i saznajemo nešto novo iz dana u dan, a sve se to jednog dana isplati. Znanje je jedina stvar koju niko ne može da nam uzme!

          • Hvala ti puno na odgovoru. Sve je tacno. Ali ja i dalje molim da svi kojima su se preklopila takmicenja napišu mail Ministarstvu prosvete sa molbom da se satnica pomeri. Zašto mi neko brani da odem na još neko Republičko takmicenje jer su oni u istom danu stavili 2 ili čak 3 takmicenja? Ja sam se pošteno plasirala kao i ostali i šta sada? Nije u redu!

          • Ma sve znam! Isto je tako bilo 3. marta. Imala sam tri takmičenja u jednom danu (onaj zakon koji kaže da možemo da idemo na najviše dva takmičenja niko ne ferma ni dva posto, pa zašto bih onda ja?) zato što je nekome palo na pamet da strane jezike koji su bili u nedelju 4. marta pomeri za subotu. I to samo zato što su u Beogradu bili izbori za gradonačelnika! Kao da ti nastavnici za koliko već (valjda 12 sati, ako ne i više) ne mogu da stignu da glasaju?! Pa nek idu ujutru, takmičenje ionako ne počinje pre 10. Ali je ovde pravda ne samo slepa (starogrčka boginja Tetida i njen rimski pandan boginja Justicija se prikazuju sa povezom preko očiju – pravda ne bira stranu, otprilike kao „ni po babu, ni po stričevima“), već i nema, neprestano ućutkivana. Ali se nadam da će vas poslušati ove godine, kad već nisu nas prošle!
            ***Slučajno sam otkucala odgovor dole i shvatila da je na pogrešnom mestu tek kad je bio objavljen.***

      • Ma sve znam! Isto je tako bilo 3. marta. Imala sam tri takmičenja u jednom danu (onaj zakon koji kaže da možemo da idemo na najviše dva takmičenja niko ne ferma ni dva posto, pa zašto bih onda ja?) zato što je nekome palo na pamet da strane jezike koji su bili u nedelju 4. marta pomeri za subotu. I to samo zato što su u Beogradu bili izbori za gradonačelnika! Kao da ti nastavnici za koliko već (valjda 12 sati, ako ne i više) ne mogu da stignu da glasaju?! Pa nek idu ujutru, takmičenje ionako ne počinje pre 10. Ali je ovde pravda ne samo slepa (starogrčka boginja Tetida i njen rimski pandan boginja Justicija se prikazuju sa povezom preko očiju – pravda ne bira stranu, otprilike kao „ni po babu, ni po stričevima“), već i nema, neprestano ućutkivana. Ali se nadam da će vas poslušati ove godine, kad već nisu nas prošle!

    • Ja imam 76 poena,test kao test vise je zahtevao razmisljanje,za koje zaista nismo imali vremena.U mojoj opstini najveci broj bodova je 88,a ukupno nas osmoro smo osvojili mesta(troje drugo,a petoro trece),Volela bih da spuste na 70 poena jer je ocigledno test bio tezak i svi se zale.Kako god,na okruzno iz geografije sam prosla sa 100 bodova na opstinskom takmicenju,a pored geografije,od okruznih imam jos i nemacki i gramatiku.Ali u biologiju sam se razocarala…

      • Ma standardno za biologiju. Prošle godine sam imala 100 poena na republičkom, a ni dan-danas mi onaj poslednji zadatak sa imunizacijom nije jasan. Zpravo jeste, ali biologičari redovno gledaju samo jednu stranu (onu za biflanje i bubanje napamet) i kada malo porazmisliš o pojedinim zadacima dođeš do pedeset različitih rešenja u zavisnosti od toga na šta su oni tačno mislili. Nikad ne definišu zadatak jasno, a slike su blagi užas. A tek ono opštinsko iz 2016…

  13. Kod mene je bilo najviše 13 poena, i ja sam ih imao, mada mislim da ću uložiti prigovor.
    Ne znam ni za nagradu, ni za prolazak/neprolazak, ni za spuštanje praga, ni da li to može individualno po opštinama kad niko nema nagradu… Čekam izveštaje. :/

      • Hvala! Lepe vesti, i vrlo pošteno što će ipak dodeliti nagrade za 13, 14 i 15 poena, tj. da neće biti slučaj „prošao si bez nagrade“. Sada nam ostaje da se lepo pripremimo za to okružno i da se nadamo da će ispoštovati šta su rekli…

        • Očekujemo i osmice do kraja nedelje. Pomalo i nefer situacija (generalno ima dosta dece sa 15-16 poena), ali dobro… Valjda će biti kvalitetno pripremljeni testovi za okružno.

          • Prema njihovim rečima, test za okružno će biti primeren tom nivou. Takođe su se pozvali i na rezultate takmičenja iz matematike koji isto nisu sjajni te su zaključili da je mogućno da se ,,radi o malo drugačijoj (čitaj: glupljoj) generaciji“.. (…) Ja evo čitam i po 3/4 izdavača za svaki razred. Videćemo… Pre dve godine je za osmi bilo solidno i većina je prošla na republičko.

          • Tri-četiri izdavača?! Svaka čast, zaista. Ja čak ne znam ni za jednog drugog osim Kletta i Logosa, pa ako možeš da preporučiš, hvala. 🙂

          • Pa nastavnica mi je dala Logos, Klet (dva izdanja), Zavod, drugarica ima još jedan, ne znam tačno koji, pa će mi pozajmiti. Je l’ imaš profil na nekoj društvenoj mreži? Biće lakše da kontaktiram sa tobom… 🙂

  14. Upravo mi je nastavnica javila da sam sa 15 bodova najbolje uradila u opštini i prolazim dalje! Rekli su da čak razmatraju da spuste granicu na 14. Uglavnom jako sam sretna!

    • Da, isto. Kod arhaizama imam dva tačna, trebala bi mi inače tri. 😦
      Ne znam ima li smisla ulagati prigovor na prvo pitanje, ali toga definitivno nema u Čitanci (ako ima u Gramatici, već nije prilagođeno ovom takmičenju).

      • Ja sam koristila Logosovu i Kletovu čitanku, ni u jednoj nema podatka o tome, ali je verujem da bi bilo vajde od žaljenja… Eh, to ti je zivot. Sad nam samo ostaje da se nadamo da će spustiti prag za prolaz…

      • Ne sećam se da su ikada spuštali prag za opštinsko, tako da se ni ne nadam…

        Razočaran sam, baš. Svake godine su zadaci sve teži, sve komplikovaniji i sve besmisleniji. Naravski da je deo opšte kulture znati koje godine je Vuk napisao predgovor za jedno od desetina izdanja koje je za života priredio, i ne d’o Bog da promolim glavu na takmičenje ako nisam čuo za stilski neujednačenu monografiju, takođe jednu od desetina, posvećenu Vuku Karadžiću.

      • Честитам,људи!!! За седми је од 11, а за осми је од 12. Идите на сајт Друштва за српски језик и књижевност Србије имате све тамо. 😀 😉

  15. Evo par kojih se secam..
    Kako se zove prevođenje pesama sa jednog jezika na drugi?
    Ko je napisao monografiju Vuka Karadžića?
    Koje godine je izdata Vukova zbirka pesama u kojoj je u predgovoru pisao o narodnim pevacima?
    Tri književnika iz Brankovine(Valjeva)?
    Onda smo dobili stihove iz Njegoševog Gorskog vijenca i dali nam neke turcizme da prevedemo…
    I tako. Sve u svemu srednje žalosno.

    • Prepev.
      Miodrag Popović (znao sam da nije Đura Daničić zbog modernog vokabulara, ne znam odakle iskoči ovaj Popović, čak se ne sećam ni da smo ga radili).
      1833. mada toga nema u Čitanci o tekstu o tim narodnim pevačima.
      Desanka Maksimović, Mateja i Ljubomir Nenadović (živim u Valjevu, pa mi nije bilo teško).
      Da, potpuno bespotreban zadatak. Stavio sam da je ono prvo svinjac, vodeći se izrekom „ne bacajte bisere pred svinje“, ali izgleda da je u ključu smetlište.

      I izuzetno karakterističan odlomak iz „Boja na Mišaru“, koji bi se mogao smestiti u ciglo svaku epsku pesmu o Marku Kraljeviću rađenu u petom i šestom razredu. Dva stiha jednostavno nisu bila dovoljna (stihovi iz „Početka bune na dahije“ su makar bili prepoznatljivi, aforizam je poznat).
      Analiza onog dela „Gorskog vijenca“ – kriminalno. Moglo se podjednako odnositi i na život i na sreću (mada sam stavio da je život, i jeste tačno), po principu dobri i loši događaji u životu i dobra sreća i nesreća. Komplikovano, a bez potrebe.

  16. Da, baš me interesuje koji je bio cilj gospode prosvetara kada su se opredelili za ovaj nivo težine pitanja za opštinsko takmičenje. Želite li da podstaknete i stimulišete decu, ili da ostavite gorak ukus u ustima i diskreditujete svaki trud?

    Prošle godine sam imao treću nagradu na opštinskom, ove i pored sveg rada neću proći. Nije uzaludno znanje, ni potrošeno vreme u pravom smislu tih reči, ali pitam se „kome?“, „čemu?“, kad očigledno nikome nije u interesu da to ceni…

    I godine izdanja te Vukove pesmarice iz prvog pitanja nema u Čitanci.

  17. Osmaci, kako ste uradili olimpijadu danas? Ja iskreno, ne ocekujem da cu proci. Test pretezak, mogla bih do sutra da kudim nasu nesposobnu i neorganizovanu drzavu, ali nemam vise zivaca. Ubi me u pojam.

      • Evo par kojih se secam..
        Kako se zove prevođenje pesama sa jednog jezika na drugi?
        Ko je napisao monografiju Vuka Karadžića?
        Koje godine je izdata Vukova zbirka pesama u kojoj je u predgovoru pisao o narodnim pevacima?
        Tri književnika iz Brankovine(Valjeva)?
        Onda smo dobili stihove iz Njegoševog Gorskog vijenca i dali nam neke turcizme da prevedemo…
        I tako. Sve u svemu srednje žalosno.

          • Ja sam napisao pored etičke za svaki slučaj i moralna, i priznato mi je iako je u rešenjima navedena samo etička. Takođe sam kod „Svetlih grobova“ napisao i misaona i refleksivna, pošto nekad ne daju oba, već samo jedan pojam u rešenjima… Ako ti ovo ima smisla. 😀

      • Kod nas u osmom najviše 13, a u sedmom 16. Pitanja su bila teza nego prošle godine. Razočarana sam, nadala sam se da ce test biti lakši ali izgleda da je njima cilj da što manje dece ucestvuje na takmičenju.

    • O, aman. Ma, ljudi moji, ovako uvek daju. Znam, prošle godine sam bila na republičkom i davali su tipa da povežemo liko iz ,,Pop Ćire i Pop Spire“ sa KNJIGAMA KOJE VOLE DA ČITAJU. Tako da, nešto zbog čega ne treba da se cimate je takmičenje. Meni svake godine na takmičenjima ili fali poen za sledeći nivo ili za mesto i više sam rekla da neću dozvoliti da me to dotiče. Sve iznad 10 je uspeh tako da …. 😀 Smile

      • Znam, ali opet te ubije u pojam kada se spremas i neko ti tako nešto uradi. Pogotovo što UVEK mogu da iskopaju nešto što ne znaš, samo ne razumem šta pokušavaju da postignu, ispada kao da nas kažnjavaju što smo se uopšte usudili da se pojavilo. Strašno.

  18. Imao sam šezdeset poena na hemiji… Iskreno, nisam bio ni siguran šta da očekujem. Zadaci su mi bili poprilično komplikovani. Rastvore, jone i neka složenija teoretska pitanja nisam ni uradio. 😐

    Tako da – nisam zadovoljan, ali ne mogu ni da kažem da sam u potpunosti nezadovoljan. Nadam se da Književna olimpijada neće biti isuviše teška, prošle godine je opštinsko za osmi razred bilo baš jednostavno.

  19. Када ће бити објављени тестови и решења са школског такмичења из математике? Молим вас да буду што пре, како бих/бисмо могли да упоредимо решења са оним што смо ми написали и видимо у чему смо погрешили. 🙂

    • Ukoliko ne zelis da upises tu skolu, samo nemoj da je stavis na listu zelja.. Inace, i ja sam danas bila na prijemnom 🙂 Kako ti se cine zadaci?

  20. Imam zalbu na 19.zadatak iz biologije za osmi razred.Resenja testa se mogu videti na sajtu Bioloskog fakulteta.U prvoj dijagramu sam stavio(kao zajednicki clan)A i G,to jest vodena para i CO2.Oboje uticu i na efekat staklene baste i kisele kise(vodena para sa oksidima gradi kiseline,a ugljen dioksid je oksid koji gradi karbonantnu kiselinu).U resenju A i G su samo za Efekat staklene baste.Kao zajednicki clan u resenjima stavili su V sto su oksidi azota.Do sad nikad nisam video da oksidi azota uticu na efekat staklene baste.To je za prvi dijagram.Za drugi mi je jedina primedba za B(krecenje suma).A B i V uticu na povecanje CO2 i to znaci da svi spadaju u jedno i drugo.Slazem se da G i D pripadaju samo Efektu staklene baste.I nastavnici su se vec pre par godina izborili da nema asocijacija i ne znam ko ih je vratio.Asocijacije mogu imati vise resenja.Npr ja sam napisao ugrozena vrsta umesto samo vrsta.I za one pcele,uticu i pesticidi ali i pravljenje novih vocnjaka na mestu livada.Ko ce znati sta utice vise?!To je sve

  21. Kako vam se činilo repubičko iz istorije? Mene su iznervirali Belički mir (kog provereno nema u izvorima) i ona karta. Imam 45 poena, malo mi je falilo za nagradu, izgleda da sam četvrti u republici. Zadovoljan sam. 🙂

    • Izvini za kasni odgovor,ja sam imao 51 poen i drugo mesto. Isto je i mene zeznuo Belicki mir,i datum Vukovog pisma… Kartu sam znao,i jedino sto mi je jos bilo pogresno je kad i u kom sancu je Milos ujeo onog Selejman pasa Skopljaka. Ipak,drugo mesto u republici je sjajno i veoma sam srecan.

  22. Inace moja taktika za ucenje istorije je bila da sve sto ne znam da zapisem i to tako da to sto ne znam podelim u kategorije npr. neku turksu rec u turcizme slike u umetnost itd.. verujte mi mnogo je lakse msm znam da je sad kasno sutra je takmicenje ali jbg

    • То ти је врло паметно питање! Нажалост, на то питање нема одговора скоро месец дана. Ја сам желела да смање границу на 17, али када сам чула да се не иде у Тршић ко иде на биологију, изгубила сам вољу. Не брини се ако си 7. разред, јер ћемо, надам се ићи у осмом разреду. 🙂

  23. Da li ima neko ko ide i u Krupanj (republicko iz istorije) i u Sremske Karlovce (republicko knjizevna olimpijada) sledeceg vikenda i da li znate kako cete se prebaciti sa jednog na drugo mesto?

  24. Pitanje za osmake- sta mislite da li je moguce da se spusti prag prolaznosti na republicki nivo takmicenja knjizevna olimpijada, posto su prag prolaznosti za srednju skolu spustili na 17 bodova tek pre 5 dana, a takmicenje za srednju skolu je bilo mnogo ranije pre takmicenja za osnovne skole?

    • Izvini na ispravci, međutim, okružno takmičenje Književna olimpijada za učenike srednjih škola se održalo 8. aprila, nedelju dana nakon takmičenja za osnovnu.
      A na sajtu Društva je već rečeno da su osmaci test uradili bolje od osnovaca, pa da samim tim neće doći do spuštanja praga.
      Više sreće sledeće godine! 🙂

  25. Prošla sam na republicko iz srpskog i iz biologije, koja su po kalendaru trebala da se odrze dan za danom (27. maja srpski i 28. maja biologije). Srpski je pomeren za 28. maj i sad se poklapa sa biologijom, da li postoji neki nacin da ucestvujem na oba takmicenja?

    • Naravno da postoji. SBD i Društvo za srpski jezik, koliko mi se dalo primetiti, dobro sarađuju i namerno su tako stavili da bi moglo da se stigne na oba takmičenja. Moguće da će Republičko iz biologije biti održano u blizini Tršića, a možda da će se u Vukovoj spomen-školi održati i takmičenje iz biologije za one koji su ostvarili plasman na oba. Isti slučaj je bio prošle godine sa „Književnom olimpijadom“ i biologijom. Srećno i puno uspeha! 🙂

    • Ja ne verujem ja sam drustvo za srpski jezik prosle godine ubedjivao da pomere gradsko u 1 sat a ne u deset ,nisu hteli.Tek neverujem da ce republicko menjti za nedelju dana.Zao mi je sto ti se poklapa jer znam kroz kave muke prolazis kad odlucujes na sta ces da ides.

  26. U zadatku gde traze Iliju Garasanina i njegovu drzavnu funkciju,ja sam stavio predsednik vlade,iako kazu da je ministar spoljnih i unutrasnjih poslova,u mojoj knjizi pise i jedno i drugo.. Da li ce priznati?

  27. Ucenica sam osmog razreda i danas sam bila takmicar na okruznom iz istorije. U planu za takmicenje je bilo 9 tema, a na takmicenju smo imali i Jugoslaviju posle Drugog svetskog rata, sto nije bilo predvidjeno za okruzni nivo, vec za republicki. Pitam se da li komisija moze da uzme u obzir i ta pitanja iako osmaci nisu te teme obradjivali do sada? Da li je to ispravno i da li treba da se zalimo ministrastvu i ministru prosvete?

    • Nadajmo se da ce se nastavnici zaliti i da ce uspeti da postignu nesto. Ostatak testa je bio tezak i bilo je dosta besmislenih zadataka koje je neko dao namerno da ne bismo znali. Razocarana sam,prosle godine sam bila prvo mesto na republickom a sad da ni ne prodjem…

  28. Zar nije trebalo samo devet tema za istoriju za osmi razred? Zašto je uključena i poslratna Jugoslavija i puno teških pitanja koje samo stresiraju decu? Razočaran sam!

    • Sramota šta se dešava na takmičenjima za osmake,treba svi da budemo jedinstveni i da protestvujemo!!!Ono što smo učili-znala sam,a kako da znam gradivo koje mi niko nije rekao da naučim?

      • nema smisla, stvarno nije u redu i da li je moguce da nam daju crno-bele grbove? I preterali su sa detaljisanjem (u smislu datuma) ne razumem sta im to znaci… Bas nije okej….

        • 1. N, N, N, T
          2. Petrof, Rusija, Romanov
          3. a) 1791, Francuska, Luj XVI Burbon
          b) na aktivne građane (birače) i pasivne (bez biračkog prava)
          v) mora da plaća porez
          4. a) Smederevski sandžak, vezir
          b) 1801.
          v) republika
          5. a) sultanova (državna) zemlja
          b) pisana zapovest sultana
          v) vlasnik čitluka, zemljišnog poseda
          6. a) Načertanije, 1844.
          b) Ilija Garašanin
          v) ministar unutrašnjih poslova (Kneževine Srbije)
          7. a) „Memoari“ prote Mateje Nenadovića
          b) Praviteljstvujušči sovjet, 1805.
          v) bitka kod Austerlica (Austerlic)
          8. a) (turska) opsada Beča 1683.
          b) Jan Sobjeski
          v) Sveta liga
          9. a) Bukureški mir, 1812.
          b) Prvi srpski ustanak
          v) Da sami brinu o svojoj zemlji, plaćaju i lično predaju umeren porez.
          g) Odbili su mir.
          10. a) 1870.
          b) 1618.
          v) 1669.
          g) 1787.
          d) 1876.

          • 11. a) Svetoandrejska skupština, 1858.
            b) Aleksandar Karađorđević
            v) 1842.
            g) Danilo Petrović
            12. 1, 5, 3, 2, 4
            13. a) Srbi, 1690.
            b) Osmansko carstvo ili Turska
            v) Leopold I Habzburg
            g) Prvilegije/slobodu vere/crkvenu autonomiju/zadržavanje crkvenih obreda.
            14. a) danak u krvi (verovatno se priznaje i devširma)
            b) čilik – islamske, muslimanske; pendžik – hrišćanske
            v) Veliki vezir.
            15. a) vladika Petar II Petrović Njegoš
            b) „Gorski vijenac“
            v) Miloš i Mihailo Obrenović

            PRVO MESTO 50 – 49
            DRUGO MESTO 48 – 47
            TREĆE MESTO 46 – 45

            Učenici sa 45 i više poena prolaze na republičko takmičenje (14. maj, Krupanj).

      • Mislim da ne može, pošto sve što nije apsolutizam jednog vladara – kneževina, grofovija, monarhija – potpada pod republiku.
        Meni je makar moja nastavnica rekla da se ne priznaje, iako je tehnički tačno. 🙂
        A u ključu nisu dati alternativni odgovori.

        • joj pa to je lose… mislio sam da je to meni tacno… ne znam,valjda priznaju. a sta kazes za zadnje pitanje? ja sam napisao i milana,u zagradi,i rekao sam da on nije napustio presto nego je umro,ali sam ga ipak stavio jer je on izgubio presto time sto je umro. to barem nek priznaju..

          • Ja sam stavio sva tri, i nije mi bilo tačno. Miloš je napustio svojevoljno, Milan je umro, a Mihajlo svrgnut sa vlasti. Nije bilo lepo formulisano. :/

  29. Pošto je gradsko takmičenje iz srpskog jezika za sedmi razred ove godine bilo prelako, zanima me da li ce se prag prolaznosti pomeriti na 20 bodova, iz razloga što je mnogo dece imalo toliko. Ja sam imala 19, i nisam obaveštena da li sam prošla ili ne.

    • Deo koji je bio na opstinskom(do doba revolucija) samo obnavljam,a ovo novo ucim samo najbitnije jer ne mogu da stignem sve(zato sto je tads i biologija)… a istorijiski izvori su veoma bitni pa i sada citam i po vise puta i ponovim dan pre takmicenja.

  30. Да ли је у вашим општинама објављена граница за пролаз на републичко такмичење? (7. разред) Ја сам из Ниша и искрено се надам да ће граница бити спуштена за 1 поен, на 17 поена!