Тестови са такмичења

Овде се налазе тестови-задаци са такмичења. Сви су урађени у PDF формату. Уколико немаш тај програм инсталирај га Инсталација (Adobe Reader).
5  Календар такмичењa и смотри
5  Упутство о организацији свих такмичења и смотри

 

СРПСКИ ЈЕЗИК

  Комплет – школска такмичења, разне године

2007. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Окружно:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Окружно:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2009. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2009. година, Окружно:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2010. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2010. година, Окружно:   5.р.   6.р. —  7.р. —  8.р.

2011. година, Општинско:  Комплет 5., 6., 7. и 8. р.

2011. година, Окружно (ворд):  5.р. —  6.р. —  7.р.  —  8.р.

2011. година, Републичко:  7.р.  —  8.р.

2012. година, Општинско:  5.р.    6.р. 7.р. 8.р.

2012. година, Окружно:   5.р.6.р.  7.р. 8.р.

2012. година, Републичко:  7.р. 8.р.

2013. година, Општинско-тест:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2013. година, Општинско-решење:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2014. година, Општинско, тестови и решења:  Комплет од 5. до 8. р.

2014. година, Окружно, тестови и решења: Комплет од 5. до 8. р.

2015. година, Општинско, тестови и решења:   5.р.6.р.7.р.8.р.

2015. година, Окружно: Комплет од 5. до 8. р.

 

СРПСКИ ЈЕЗИК – КЊИЖЕВНА ОЛИМПИЈАДА

* 2014. година, Општинско-тест:   7.р.  —   8.р.

* 2014. година, Општинско-решења:   7.р.     8.р.

*  2014. година, Окружно-тест:   7.р.     8.р.

*  2014. година, Окружно-решења:   7.р.     8.р.

*  2015. година, Општинско:  7. и 8. р.

 

МАТЕМАТИКА

2006. година, Општинско:  5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Општинско:   5.р. —  6.р.7.р. —  8.р.

2008. година, Школско: 5.р. 6.р. 7.р. 8.р.

2010. година, Општин-задаци:  Комплет од 3. до 8. р.

2010. година, Општин-решења:  Комплет од 3. до 8.

2011. година, Школско – задаци:   5. и 6. р.     —     7. и 8. р.

2011. година, Општин-зад.и решења:  5.р.6.р.7.р.8.р.

2012. година, Општинско:  3.р. 4.р. 5.р. 6.р. 7.р. 8.р.

2013. година, Школско:  3.р 4.р. 5.р.  6.р. 7.р. 8.р.

2013. година, Општинско:  3.р.4.р.5.р.6.р. —  7.р.8.р.

2013. година, Окружно:  4.р.5.р.6.р.7.р.8.р.

2014. година, Школско:  3.р.  —  4.р.  —  5.р. —  6.р. —  7.р. 8.р.

2014. година, Општинско:  3.р. — 4.р. — 5.р. — 6.р. —  7.р. — 8.р.

2014. година, Окружно:  4.р.  —  5.р.  –  6.р. —  7.р.  —  8.р.

2015. година, Школско: Комплет од 3. до 8. разреда

2015. година, Општинско:  Комплет од 3. до 8. разреда

2015. година, Окружно: Комплет од 4. до 8. разреда

 

ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК

2004. година, Општинско такмичење:   8. разред

2006. година, Окружно такмичење:  8. разред

2007. година, Општинско такмичење:  8.разред


ИСТОРИЈА

  5. р.-ист.извори/припрема за такмичење

  6. р.-ист.извори/припрема за такмичење

  7. р.-ист.извори/припрема за такмичење 

  8. р.-ист.извори/припрема за такмичење

  6. разред – припрема за такмичење

  5, 6, 7 и 8. разред – Окружно такм. – 2009.

  5.  разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  6. разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  7.  разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  8.  разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  7.  разред – Републичко такм. – 2011.

  8.  разред – Републичко такм.  – 2011.

  2012. година, општинско:  5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

  2012. година, окружно:   5.р.  — 6.р.  —  7.р.  —  8.р.

  2013. година, општинско:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

  2013. година, окружно:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.


ГЕОГРАФИЈА

  Комплет, од 2006. до 2011. године

2012. година, Општинско:   7.р. 8.р.

2012. година, Окружно  7.р.8.р.

 

ФИЗИКА

Комплет задатака са решењима   преузми

2007. година, Општинско:    6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Окружно:   6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Републчко:   6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Општинско:   6.р. —   7.р. —  8.р.

2008. година, Окружно:  6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Републичко:   6.р. —  7.р. —  8.р.

 

БИОЛОГИЈА

  Комплет (разни разреди)

2013. година, окружно:   5.р.6.р.7.р.8.р.

 

ХЕМИЈА

Комплет задатака са решењима (са сајта „Моја хемија“)


ТЕХНИЧКО И ИНФ. ОБРАЗОВАЊЕ

2010. година, Републичко:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

  Комплет (разни нивои)


742 comments on “Тестови са такмичења

  1. Poštovani,
    U prethodnoj školskoj godini (2014/15) ostvarila sam značajne rezultate na takmičenjima iz srpskog jezika, matematike i biologije. Vaš sajt mi je pomogao veoma puno i nadam se da ćete i u budućnosti nastaviti sa marljivim radom na ovom sajtu! Htela sam da Vas pitam da li možda znate za neke knjige sa zadacima i vežbama iz gore navedenih predmeta? Unapred Vam hvala!

  2. Осмаци, како сте урадили завршни из српског? И је л’ има ико да је тачно урадио последње питање? :D

      • Тачно сам урадио све осим задњег питања где сам заокружио в) и д) уместо б) и д). :)

      • Мени би требало све да је тачно, али ми је у предзадњем поступак (на ком превише потенцирају) другачији од њихових двају понуђених, тј. представља неку мешавину. А у задњем сам у журби (једва сам стигао све да пређем хемијском) написао осмицу уместо двојке, па сам нешто мало преправљао, а онда се и измрљало. То ми је глупо што из математике не може да се прешврља нешто ако није добро написано; па и на такмичењу из математике може. :/

      • Matematiku sam pogrešila jedan zadatak, i to onaj za zapreminu koji je iz osnovnog nivoa. Poslednji zadatak je bio previše lak i ne znam zašto ga većina nije razumela. ☺

      • Ja mislim da cu iz srpskog imati 19, iz matematike 18, a iz kombinovanog 18,5. Sve u svemu, zadovoljna sam. :D

    • Imaću oko 9 bodova, zadovoljna sam, poslednji zadatak nije uradio niko iz moje škole. Koliko bodova je potrebno za prirodno-matematicki smer u Loznici, i ja planiram da upisem ovaj smer, ali u drugom gradu. Koliko bodova ćeš ukupno imati? :D

      • Прошле године су се уписивали и са 61 поеном (онај ко не упадне нигде, убаце га у гимназију). На успех ћу имати 70 поена, за пријемни моје претпоставке су 29 поена (9,5 из српског, 10 из математике и 9,5 на комбинованом), а имам још и поене са такмичења. Освојио сам II место на Републичком из српског (то је 6 поена) и I место на Републичкој смотри талената из области српског језика (то је 8 поена, али не знам да ли ће ми се сабирати оба такмичења или неће пошто је и једно и друго из српског, али, опет, нису иста такмичења). Кад би се све то сабрало, то би било 113. Колико ћеш ти имати? :)

      • Osmak, nikada nisam cuo za tu smotru talenata – mozes li mi reci sta je to? :O I mozda da mi das neki link za vise informacija? Ili bilo ko, ako zna? :)

      • Па… прво би требало да у својој школи радиш неки тест који се састоји из трију делова (први су неке речи, други низови бројева и трећи неки облици, нешто тако) и ако ту прођеш, имаш право да учествујеш на Регионалној смотри истраживачких радова у току основног и средњег образовања. Затим се негде тамо у фебруару-марту пријаве тема и предмет из којег радиш тај истраживачки рад. Почетком маја би требало да буде та Регионална смотра и ту радиш тест из предмета који си одабрао и браниш свој рад и ако на томе имаш одређени број поена (на тесту је највише 50, а на одбрани, такође, 50), идеш на Републичку смотру итд. Најбоље би било да се у школи распиташ мало више, мада, школа се већ завршила. Ево и линка РЦТ Београд II (http://www.centarzatalente.com/novosti). :)

      • Au,bravoo!Imam 97 poena, i imao sam diplomu sa Državnog takmičenja iz istorije, međutim nisu mi je uvažili jer se priznaju samo diplome iz osmog razreda, a ja sam u osmom razredu bio 8. mesto. Upisujem medicinsku školu (medicinska sestra-tehničar) jer baš želim da studiram medicinu!:))

  3. Da li neko zna mozda kako treba da se uradi sledeci zadatak?

    Ogradu oko skole 5 ucenika bi ofarbalo ya 10 dana. Nakon 2 dana prikljucila su im se jos 3 druga. Za koliko dana ce ceo posao biti zavrsen?

    Ovo je zadatak iz jedne zbirke.Odgovor treba da bude 7 dana; to sam videla u Resenju, ali ne znam kako treba uraditi, to jest, kako doci do tog odgovora.

    HVALA UNAPREEED!!!!

    • Npr.
      Uzmes da ograda ima 50 delova koji treba da se ofarbaju za 10 dana.
      Znaci 50/10 = 5, to je 5 delova na dan, 5 ucenika mogu na dan ofarbati 5 delova.
      Oni su ovim tempom prva dva dana ofarbali 5 * 2 dana = 10 delova ograde.
      Onda su dosla + 3 ucenika – 5+3 = 8 Koliko oni delova mogu da ofarbaju na dan?
      Stavis proporciju.
      5delova: 5ucenika = x: 8ucenika; x=8 delova
      Znaci osam ucenika mogu ofarbati 8 delova na dan.
      I sada ako su ova dva prethodna dana ofarbali 10 delova – koliko je preostalo delova ograde da osmoro ucenika ofarba?
      50 delova – 10 = 40 delova;
      40/8= 5 dana + ona 2 dana koja su radili 5 ucenika
      = 7 dana.

      Izvini, ako sam lose objasnio. :( Verovatno, postoji laksi nacin.

  4. Kako se racunaju, tj. kako se dobijaju oni bodovi sa prijemnog? Npr. ako ja imam 15 poena iz matematike, da li to znaci da je to zapravo 7,5 od onih mogucih 10? Da li se rezultat sa svakog od testova deli sa 2( da bi zbir mogao da bude 30): npr. ako imam svih 20 poena iz srrpskog, to je 20:2=10, pa se dobije taj maksimalan broj na jednom testu, ili ako je ucenik osvojio 13 poena, onda se i to deli sa 2 ? Da li se tako radi?

  5. Da li neko zna kako se razmnožava kvasac? Ja nisam bas sigurna. Gledala sam i na internetu da proverim,ali ne znam da li je to tačno jer piše da kvasci pripadaju carstvu gljiva,a oni pripadaju carstvu protista.😐

  6. Osmak, zelim da te pitam kako si prosao na takmicenju? Nisam ostala do kraja proglasenja pa ne znam da li si nesto osvojio. Na prvi pogled se vidi da si veoma uporan i samouveren, samo nastavi tako i zelim ti mnogo srece u zivotu! :)

  7. Imam dva pitanja za vas, ako neko zna da mi dgovori. Prvo, da li je istina da, ako se osvoji prvo mesto na republickom iz hemije, imam direktan prolazak u LS Petnica i to besplatno? I drugo, to je zadatak iz hemije. Ne mogu da nigde nadjem postupak resenja. Glasi ovako:
    Relativna atomska masa bakra je 63,5. Javlja se u dva stalna izotopa, Cu-63 i Cu-65. Odredi procentnu zastupljenost izotopa Cu-63. Logicno da je resenje 75%, ali kako doci do toga?
    Hvala i pozz :) :*

    • x63 + y65 kroz x+y = 63,5
      63x+65y= 63,5 * (x+y)
      63x+65y = 63,5x+63,5y
      -63,5y+65y= 63,5x-63x
      1,5 y = 0,5 x
      3y = x
      x+y=100%
      3y+y = 100%
      4y=100%
      y= 100/4
      y= 25%
      x= 100%-25%= 75%
      Valjda je tako.

      • Jesteeeeeeee!!
        x63 + y65 kroz x+y = 63,5
        63x+65y= 63,5 * (x+y)
        63x+65y = 63,5x+63,5y
        -63,5y+65y= 63,5x-63x
        1,5 y = 0,5 x
        3y = x
        x+y=100%
        3y+y = 100%
        4y=100%
        y= 100/4
        y= 25%
        x= 100%-25%= 75%

      • Da,izvini, jeste.Moja greska.Nisam procitala to tvoje do kraja pa sam mislila da nije dobro.Izvini

  8. Колико такмичара осмог разреда учествује на Републичком такмичењу из српског, отприлике?

  9. Osmak,
    cestitam na postignutom rezultatu☺. Zelim da te pitam, da li se spremas sam za takmicenja ili ti i nastavnici pomognu u pripremi.
    Kako ti se svidja Novi Sad kao grad( zivim u okolini, a pre par dana sam bila u tvom kraju, Trsic. Mogu samo reci-carobno)☺

    • Хвала ти. А што се тиче припрема за такмичења, углавном радим сам. Наравно, наставници ми дају оне силне уџбенике, радне свеске, итд. Нови Сад ми је један од лепших градова у Србији; наравно, лепши од Београда (немојте да се увредите, али ми се Београд баш и не свиђа). :)

      • Drago mi je sto imas samo reci hvale za Novi Sad😊. Nekako je mirniji od Beograda i osecas se sigurnije. Ipak, primamljive su i staze svetlosti Beograda.😊

  10. Осмаци, како сте прошли на биологији? Прелиминарне резултате имате на сајту Департмана. Ја имам 89 поена, седми-осми сам на листи и, наравно, немам никакав пласман (додуше, то су само прелиминарни резултати), али се зато из физике са 75 поена осваја прво место. Немам речи! Очајна организација, добили смо неке кроасане којима је рок истекао. Страшно! Очајно!

    • Ja imam 85 poena.Po meni je organizacija bila odlicna, bolja nego na bilo kom republickom do sada.Svako je mogao da dobije resenja zadataka posle takmicenja, sto se retko desava.

      • То се и мени свидело и то што су нам давали радне примерке тестова да понесемо са собом. Али, прво су рекли да ће прелиминарни резултати бити у седам, а онда су после рекли да ће резултати бити објављени на интернету, а да ће се жалбе подносити електронским путем. А ми смо као будале чекали резултате, па да онда поднесемо жалбу ако је имамо. О тесту да не говорим. По њима требало би да знамо све врсте биљака које су угрожене, које су изумрле, које су крајње угрожене… То је бесмислено. А неправедно је било и то што су постојале 2 комбинације биљака од којих је једна била лакша (она са зеленом траком) и тежа (она са црвеном траком). По мени је требало ученике разврстати и посебно рангирати у односу на комбинацију коју су добили. И… која је фора да на такмичење дође преко 220 ученика и од њих да само троје освоји диплому? Из физике ако половина њих не освоји диплому нешто није у реду. Мис’им!

      • Slazem se za to strogo rangiranje ucenika, te diplome sa republickog ce nama znaciti za bodove na prijemnom i takodje za izbor za djaka generacije. Mogli su staviti troje prvih da dele prvo mesto i ostalo prilagoditi bodovima.Ja na nesrecu obicno idem na ta republicka gde jedan poen mnogo znaci, pa je dosta tesko osvojiti bilo koji plasman.

    • Da na fizici je 47 poena trece mesto,a 40 poena pohvala. Dosta njih nije osvojilo 50%,ali su osvojili mesto. Nije baš fer prema takmicarima iz drugih predmeta i drustva bi trebalo da imaju slican metod nagradjivanja ,a ne da jedan ucenik na biologiji ima 89 poena i ne osvoji ništa,a ovaj sa fizike 47 poena i osvoji trece mesto. Možda je teško osvojiti te poene na fizici ali neka bude otprilike isto.😐

      • JA imam 89 poena sedmak sam na biologiji :( Mislim da su me ostetili kod 8.pitanja,16 pitanja pod g (zadaci su potpuno dvosmisleni)npr:i nije u redu pitanje izbaci uljeza 4. primer gde su ponudjeni 1 skelet 2misici 3 bubrezi 4mozak ….ja sam na testu zaokruzio skelet vodeci se time da je skelet jedino sistem organa od ovog ponudjenog sto smatram ispravnim,a takodje se moze zaokruziti i mozak jer se njegove celije ne dele,sto znaci da je zadatak dvosmislen i da bi trebalo uvazavati oba resenja :) Ispravite me sko greseim…….I ono pitanje sa genima -_-………….a 13 zadatak se ne spominje u knjigama :)

  11. Zanima me kako se određuju mesta na republickom takmičenju iz hemije 😊 Da li samo učenici sa najvećim brojem bodova dobijaju prvo, drugo i treće mesto ili ima određeni broj bodova za sva tri mesta?

    • Ја мислим да је правило исто као и за биологију и географију — прво место је најбољи резултат, друго резултат после, а треће резултат после другог. Нисам у потпуности сигуран, боље да се мало више распиташ. Штета што нећу моћи да одем. У сваком случају — срећно! Јави резултате. :D

    • Nisam sigurna, mada mislim da funkcionise kao na gradskom takmicenju, odnosno najboljih dvanaestoro prolazi na laboratorijsku vezbu, i onda su konacni rezultati. Evo, u BG-u (punkt centar) posle takicenja nas sedmoro koji su prosli dalje imaju prvo mesto :D

    • Да, ако, на пример, ове године учествујеш на републичком нивоу, следеће године имаш директан пролаз на окружни ниво, с тим што, ја мислим, мораш да се појавиш и на општинском нивоу, али без обзира како да урадиш, идеш даље на окружно. За прва три места на Републичком такмичењу се, наравно, добијају дипломе и неки часописи и књиге. Ја сам за друго место добио „Свет речи“, „Да видиш чуда“ Бранислава Петровића, „Живот Стефана Лазаревића, деспота српског“ и „Даницу за младе“. А да, онај ко освоји прво место, добија и некакав дукат/златник. :)

      • U stvari ako si ucestvovao na republickom takmicenju, sledece godine imas direktan plasman i ne moras ni da se pojavis(kao ja). Za prva tri mesta na republickom se dobijaju poeni za upis u srednju skolu i za prvo mesto se dobija srebrnjak.

      • Поени за упис у средњу школу се добијају само ако освојиш диплому на неком републичком такмичењу у осмом, што је мени веома глупо. Зашто онда идемо на такмичења у шестом и седмом?

  12. Da li ucesnici republickog takmicenja iz geografije imaju direktan prolaz na okruzno takmicenje ili moraju opet da idu na opstinsko(mozda se direktan prolaz odnosi samo na one koji osvoje jedno od tri mesta na republickom)?☺

    • Ја мислим да тога нема. У мојој општини је једна девојчица прошле године ишла на Републичко такмичење, а ове године није имала довољан број поена за пролазак на окружни ниво тако да није ни ишла на окружно. :)

  13. Осмак,хеј, ја сам ти послала захтев на фејсу, можеш ли да ме прихватиш( хтела бих као Ивана претходно- да те имам на фејсу) :)

    • Jaooo nikako, po novom pravopisu se pise „Smrt Majke Jugovica“, sve veliko. I to je pravopis iz 2011. a ne iz 2010. Inace oni se navodno drze onog iz 2010. To me je kostalo mesta, te imam 17 poena i IV mesto.

      • Јао, видео сам на сајту Друштва. Штета! То је најгоре кад ти фали поен или два. Мени ће изгледа фалити два поена за треће из биологије, али, чекамо коначне резултате; веоравтно ће сад бити мало муљања, тако то иде. Углавном, видимо се у Тршићу у суботу. Једва чекам! :)

  14. Da li neko zna koliko ce ukupno biti ucesnika na republickom takmicenju iz srpskog ove godine, koje se odrzava u Trsicu? Bitan mi je podatak za osmi razred, a ako neko zna i za sedmi, neka napise, ne moze da skodi. :)

    • Друштво би ускоро требало да свим школама чији су се ученици пласирали на републички ниво такмичења пошаље спискове са подацима о пласираним ученицима. Најбоље је да пратиш сајт друштва (http://drustvosj.fil.bg.ac.rs). :)

  15. Да ли неко зна како се бодују дипломе за ђака генерације? Нашао сам на неком сајту, али је то објављено пре око 5 година тако да не знам да ли је поуздано. :)

      • Знам за то, мада, не верујем да се рачунаје оцене са полугодишта. Него гледам да ли ћу бити и ђак генерације на нивоу целе општине.

      • A za djaka generacije ja sam razumela vukovac za djaka generacije kako su nama rekla ucenik sa najviše osvojenih nagrada iz svih oblasti.

      • Svaka skola ima svoj pravilnik o bodovanju za biranje djaka generacije. Kod mene se boduju sva takmicenja, sve sekcije i glasovi ucenickog parlamenta. Negde samo republicka. Posto ih u skoli ima uglavnom vise, pobedjuje onaj sa najvise, a moze se dodeliti i dvaput, tj. da ima dva djaka generacije. Skola valjda nagradjuje to tim nekim dukatom a opstina nekim parama. Sto se tice Vukove diplome, za to vam treba jedno mesto na bilo kom nivou takmicenja, te da imate sve petice u VI,VII i VIII razredu. Te „tri diplome“ koje je neko napisao da su potrebne, nzm ko, je verovatno pravilo za njegovu/njenu skolu. Mada je meni to glupo jer bi onda bilo sijaset djaka generacije. @Osmakinja, to sto si napisala je za prijemni i to je za sve, 8,6,4 redom za I,II,III mesto.

    • Pa đak generacije ti je relativna stvar. Zelim ti puno srece i da budes đak generacije na nivou tvoje opstine, naravno. Mislim da se ne boduju, nego, kao syo su ostali već napisali, boduju se samo diplome sa republuckog, prva tri mesta. Titula đaka generacije može da ti olaksa upis u srednju skolu/gimnaziju ako vas ima dosta

      • Za djaka generacije se boduju samo takmicenja. Ucesce na svakom takmicenju od skolskog do republickog nosi odredjen broj bodova. I svako mesto takodje. Ucenik koji ima najvise ukupno bodova je djak generacije.
        I naravno,na kraju godine moras da imas sve petice.
        Sigurna sam da je tako. Jer sam i sama djak generacije.
        Pricala sam sa nastavnicima i oni su mi rekli da se to tako odlucuje.

      • U mojoj skoli su tri diplome plus sve petice (za vukovca) nama su prvog dana skola već to sve objasnjavali,a mi smo peti razred i onda je glupo sto vama nisu rekli

  16. Osmak, kako se zoves? Da se razumemo, ne trazim ti ovu informaciju radi neceg loseg, nego vidim da si super lik, imas dobar pogled na svet, volis da ucis…eto, divim ti se, pa zelim,prosto, da znam kome se to divim. :) Uzgred,cestitam na svim uspesima, care!

    • Па… отприлике то и радим. Лекције из оних бољих уџбеника („Завод“ и „Клет“) целе пређем, а из оних лошијих само површно. И наравно, увек погледам оне занимљивости, ко зна шта ће дати.

  17. A kako ce uopste da izgleda ta vezba? Ako neke biljke zive u vise razlicitih ekosistema, sta da pisemo ako se trazi samo da se napise ekosistem? Kako cemo uopste to pisati? Da li cemo sami dopisivati ili ce biti ponudjeno vise odgovora, pa cemo mi zaokuzivati? Koje ce lekcije biti najvise zastupljene na testu? Na sta da se obrati paznja? Iz koje knjige se vi spremate za biologiju?

    • И мене највише брине та вежба. На пример, ако нам дају булку или чичак, шта да напишемо — агроекосистем, ливада, пашњак? И… да ли ће бити свеже биљке или из хербаријума? Ја се спремам из свих књига — од „Завода“ преко „Логоса“ и „Бигза“ до „Клета“. И имам још једну, издавач је неки „Герундијум“. И видео сам на „Био-блогу“ да ће коначни резултати бити у 10 увече. Да л’ је то нормално?! :/

      • Ako vam daju biljku, napises agroekosistemi i travni. Meni to najlogicnije zvuci… Bice sveze biljke ja mislim, ali ocekujem da ce biti nesto osnovno tipa topola, grab, hrast itd.
        Bas zato sto nemaju 600 i kusur mikroskopa za sedmake ce i biti rezultati tek uvece. Ja mislim da je uvodjenje vezbe nepotrebno maltretiranje i za nastavnike i za ucesnike i za njih, organizatore. Nas su u Beogradu toliko namucili prosle godine, cekali smo do sedam uvece pa su nas spustali gore-dole, levo-desno da smo svi toliko umorni i izmuceni bili uvece, a nije bilo vezbi. Sada ocekujem jos losiju situaciju, ali mozda Novosadjani to bolje odrade ove godine. Javljate kako je bilo! Srecno!

    • Шта?! Више од 200 ученика?! Ја сам видео да ће у 7. бити доста; само у Београду је прошло мало мање од 150 ученика. И… што се тиче оне вежбе, да ли ће је сви ученици радити или само они који буду имали одређени број поена на тесту? Треба наћи толико биљака, а за седмаке оне бубреге, или шта већ. Страшно!

      • Daa. Ja idem na republicko iz biologije. 8. sam razred. Ima nas bas puno. A iz sedmog razreda 500-600 ucenika ide. :O

      • Знам, видео сам на „Био-блогу“. Стварно не знам како ће они нама свима да обезбеде толике примерке биљака. Не би било фер да неком дају свеже, а некоме хербарисане биљке. А за седмаке је још горе. Сигурно немају 500-600 микроскопа и оних препарата. И на крају, где ћемо сви ми стати? У граду ће бити општи хаос. :/

      • Na samom pocetku ove godine, ideja o prakticnom radu na takmicenju mi se stvarno svidela. Dok sada mislim da je bolje da nema vezbi, jer je nas 200 i nesto, svakom od nas mora biti dato po 10 biljaka. To je stvarno veliki broj…ostaje da se nadamo da je organizacija takmicenja uspela da obezbedi sve potrebno :)

      • @Osmak, ne znam koliko uopste kostaju doticni bubrezi. Jadni sedmaci, to mora da je odvratno disecirati. Test za sedmi razred je ove godine stvarno bio lak, prosle godine se iz mog okruga plasiralo svega 14 sedmaka, ukljucujuci mene, a ove godine ih je zaista bilo mnogo, cak i previse. Jednostavno je bilo lako, bilo je dosta prvih mesta, a cak i jedan sa sto poena!

  18. Da li neko zna gde mogu da nadjem testove za republicko za 7. razred? Ja sam trazila po internetu, ali sam nasla samo za 2012. godinu. Hvala unapred. :)

      • Не, не добија се новац. Добијају се диплома, неке књиге и часописи и ако неко освоји прво место, добија и некакав дукат/златник. Новац може да се добије једино од општине. На пример, прошле године је Општина Лозница давала свим ученицима који су на републичким такмичењима освајали нешто и ђацима генерације по 4000 динара, а касније (у фебруару ове године) био је конкурс за градску награду за ученике који су освојоли једно од три места на неком републичком такмичењу.

      • Sutra imam cas sa nastavnicom i pitacu je jos nesto o popunjavanju neme karte(nisam bas sigurna za nacin obelezavanja nekih pojmova), pa ako hoces, napisacu ti neki svoj zakljucak.

    • Naravno, na opštinskom i okružnom 16 poena III, 17 i 18 II a 19 i 20 prvo mesto, dok se na republičkom rangiraju tri najbolja rezultata! A ako si mislio/la na novčanu nagradu, mislim da grad nešto možda daje za republičko, ali nije to uvek i nisam siguran da li se više daje.

      • Anice, to treba da tvojoj školi pošalje škola-organizator, a da tvoja škola da tebi. Međutim, to je dosad trebalo da stigne a te potvrde-diplome sa potpisima direktora škole-organizatora i prosvetnog savetnika ti posle znače za dobijanje Vukove i za djaka generacije (ako tvoja škola ima taj izbor). Ta diploma na kojoj piše ko si, odakle si, koji si razred i koje si mesto si osvojila je „prava stvar“ umesto diplome koju štampa škola ili koju lepi u knjigu :)

  19. Izvinite, znam da je zastarelo, ali da li neko zna koja je nagrada 86 poena(7.razred) na okruznom takmicenju iz hemije? Mi nagrade dobijamo tek na kraju godine, pa ne znam.

  20. Данас сам радио прошлогодишњи тест са Републичког такмичења из српског језика и језичке културе за 8. разред и сад се двоумим око 19. питања. У поставци пише да се зависне реченице замене именичким синтагмама са ГЛАГОЛСКОМ именицом, а у решењима су дате именице „одговор“ и „наступ“. Колико ја знам, глаголске именице се завршавају на „-ње“, „-ња“ и „-ба“. Је л’ може неко објашњење? И… како правите разлику између метафоре и метонимије? Ево линка од теста: https://irenicapametnica.files.wordpress.com/2014/06/republic48dko-iz-srpskog-2014-viii.pdf. :/

      • Pojedine glagolske imenice nemaju taj karakteristični završetak, a dele ga i sa drugim imenicama. Baš konkretni primeri oznacavaju radnju i jesu glagolske. E sad ko bi se setio tih imenica od tone sličnih…

      • A metafora se uglavnom manifestuje kroz sintagmu koja opisuje pojam, kao imenski predikat ili apozicija ili jednostavno zamenjuje pojam. A metonimija je slikovita zamena pojma necim karakteristicnim, medjusobno povezanim, pr. Kad ustane kuka i motika

    • Metonimija ti je na primer:Citao sam Andrica.-Nisi citao coveka,nego njegove knjige.
      Prosula se solja.-Voda u njoj se prosula
      I tako dalje,uglavnom preneseno znacenje(kad ustane kuka i modika-narod),ako me razumes. :)

      • Јао, извини, нисам знао ко је, па сам те одбио. Пошаљи опет захтев. :)

    • Пласирао сам се на три. Из српског сам имао 19 поена од 20 на окружном нивоу, из хемије 88 од 100 (био сам победник Мачванског округа), а из биологије 87 од 100. Ићи ћу из биологије и српског, а из хемије нећу зато што се поклапа са Републичким такмичењем из српског.

    • Нема, жао ми је. Треће место освајају ученици који су имали од 71 поена па све до 80. „Правила морају да се поштују“, тако су мени рекли на општинском кад сам имао 90 поена; фалио ми је 1 за прво место, а био сам први на листи. :(

      • Да. Прошао сам на Републичко из биологије. Поред биологије, српског и хемије, ишао сам и на такмичења из географије, енглеског и математике. А ићи ћу и на оне „таленте“, како ми то у школи зовемо. А из чега ти идеш осим из српског и књижевности? :D

      • Takmičio se iz engleskog, geografije i biologije, a idem na dva republička: iz književnosti i gramatike.

      • Rezultati sa gradskog iz biologije su upravo izasli i mozete ih pogledati na sajtu skole „Rade Drainac“ u Borči ima za sve razrede. :)

  21. Kako ste uradili probni test – kombinovani? Zanima me koje vam je rešenje za pitanje iz fizike – za pređeni put ; zatim šta ste napisali u onom pitanju sa solima ( slane

    • Za pređeni put je 64 m, a sa solima jeste da su čvrste. Imate rešenja na sajtu svetisava.edu.rs, ja sam pogrešio drugo pitanje sa elastičnom silom, i to potpuno glupavo.

  22. Osmaci,kako ste uradili probni iz matematike? Ja se u ovom trenutku secam samo prvih 3 pitanja. Je l’ bi mogao neko da mi pomogne da se setim, tj. da napise koja su otprilike bila ostala pitanja, da bih izracunala koliko imam poena, posto u mojoj skoli jos nece objaviti, jer ima puno djaka, pa cemo cekati najverovatnije do utorka( tako nam je receno) ? Mooolim vas!

    • Један задатак је био да се одреди дужина друге катете правоуглог троугла (код мене је 16 cm); онда, на задњој страни да се одреди запремина оне шестостране пирамиде и површина оних кругова и кружних исечака; затим, био је један дугачки израз (код мене је решење -1,5); да се израчунају цене мајице и бермуда; да се заокружи слово испред дужи која је симетрична дужи АВ у односу на x-осу; да се заокружи слово испред процента, колико је она карта скупља; био је и задатак са оним купама (Је л’ ико то учио пре овог пробног?), итд. :D

      • Било је да се напише који је од оних бројева у низу најмањи, а који највећи; онда да се обоје квадратићи тако да се добије фигура која је пресечена симетралом; онда решавање оних једначина; Наталија (ако се тако зове) која прави уникатне наруквице; онда куповина бурека, хлеба и осталог… Хмм, не могу више ничега да се сетим.. :D Ја ћу вероватно имати 18 поена.
        Како сте урадили остале тестове (српски и комбиновани)? Српски је био баш лак, а комбиновани не баш лак као српски, али за моја очекивања прелак. :-)

      • @Osmak, i meni je bio najteži srpski, iako idem na dva republička iz tog predmeta, zadaci 1,3,20. Prvo sam pogrešio a za 3. i 20. ne znam

      • Ја сам погрешио онај са зарезима. У оној трећој реченици сам ставио само један, а требала су два. Тек сам после сконтао да је у питању био апозитив. И не знам да ли ће ми дати бар по пола поена у 3. и 20. задатку на правопис. Први сам добро урадио, било је баш доста да се чита. :)

  23. Имам питање на које би могли да ми одговоре остали осмаци. Шта мислите, којом врстом творбе су настале речи „робовласник“, „надмоћан“ и „безбрижан“? Моја наставница ми каже да је то комбинована творба, а ја да је слагање. Уколико 2 речи учествују у творби (са спојним вокалом или без њега), то је слагање (реч „робовласник“), без обзира биле те речи творенице или просте. Или, ако се на већ постојећу реч додаје префикс (речи „безбрижан“ и „надмоћан“), то је опет слагање. Наставница мени каже: „Како то може да буде слагање када су речи „моћан“, „власник“ и „брижан“ изведенице?“ :/

    • Ja sam sedmi razred,ali ću da ti odgovorim:) To jeste kombinovana tvorba jer je koren reči nadmoćan MOĆ. Ti možeš da kažeš i nadmoć ,a možeš da kažeš i moćan.Prva reč je sa prefiksom,a druga sa sufiksom pa kad staviš i sufiks i prefiks onda je to kombinovana tvorba.Ili ovako, ti možeš na reč nadmoć da dodaš -an ,a možeš i na reč moćan da dodaš nad-.Pa onda može da bude i jedno i drugo pa je kombinovana.Hahh,nadam se da si razumeo nešto od ovoga:D

      • To je kombinovana tvorba. Pored toga što jedte prefiksacija sa „rečju koja nema značenje“ pr. Led-o-lomac. Kombinovana tvorba je i kad na reč dodaš i prefiks i sufiks, pr. bez-brig-an :-)

      • Ако бисмо тако гледали, онда би био веома мали број речи које би настале слагањем. Уосталом, у мојој граматици („Klett“ је издавач) имају неки примери за слагање, а међу њима су и речи „романописац“, „металостругар“ и „бродовласник“. Откуд то?!

      • Још нешто. У мојој граматици за слагање лепо пише: „Слагање је поступак при којем се од двеју (веома ретко и више) речи добија нова реч (сложеница)“. Значи, небитно је да ли је та реч проста или твореница. А за комбиновану творбу су потребни и суфикс и префикс (тј. слагање двеју речи и суфикс) јер без неког од тих делова (нпр. без префикса) та реч не би имала значење.

      • Pa, ti kad imaš reč nadmoćan – kako ti da odrediš da li je reč nastala prefiksacijom ili izvođenjem? Mogla je da nastane od reči nadmoć ,a mogla je i od reči moćan… Zato je kombinovana tvorba..A reč robovlasnik je nastala slaganjem..

      • Онда је најбоље да набавим оне две Клајнове књиге које говоре о творби. :D

      • Osmak, ja bih se slozila sa tobom da je to slaganje. Ako govorimo o reci nadmocan, ona je nastala spajanjem dve reci: nad+mocan. Kod reci bezbrizan je ista stvar, a kod reci robovlasnik, opet isto, samo imamo spojni vokal-o. Mislim, ne znam koliko smo nas dvoje u pravu, ali i ja sam osmi razred i nekako volim da razmisljam o jeziku, pa rekoh da odgovorim..:)

      • Ни ја не знам више шта да мислим. Читао сам на неким сајтовим шта су други причали за слагање и комбиновану творбу, а кад сам видео да имају и неки нулти суфикси, остао сам у шоку. :/

      • Да ме неко сада то пита, кaо из топа бих рекла слагање. На пример, реч мишоловка је настала комбинованом творбом. Не може да буде слагање, јер не постоји реч ,,ловка“. Реч робовласник је, ја мислим, настала слагањем, јер постоји реч ,,власник“.
        Могуће је да није одређено за ове речи како су настале. Пример за то вам је реч ,,југоисточни“. Весна Ломпар и Душка Кликовац се ту не слажу, јер једна сматра да је реч настала слагањем, а друга извођењем (не знам која шта каже).
        Све у свему, извините ако грешим. Ово је моје мишљење. :D

    • Oko tvorbe je pravi haos doslovno, sve se svodi na to kako ko posmatra. Ja sam srednjoskolac, treci razred, ali mislim da mogu da ti pomognem – kombinovanu tvorbu (barem mi tako radimo u trecem razredu) najlakse ces prepoznati tako sto druga rec nema svoje znacenje zasebno. Npr. u reci ledolomac rec “lomac“ ne postoji. Kad je rec o slaganju, drugi deo reci moze da nastane izvodjenjem, ali ima znacenje (zato je “ribolovac“ nastao slaganjem). E, sad, sve zavisi kako se posmatra: neko ko je bezbrizan ne znaci da nema brige, vec da je nemaran, zargonski receno „osoba lako cemo“ :D
      Kombinovanom tvorbom su nastale i reci vrtoglavica i dokolenica – reci kolenica i glavica postoje, ali u datim slozenicama nemaju svoje pravo znacenje.
      Evo jos nekih primera koji su nastali kombinovanom tvorbom, mozda ce ti bilo malo lakse: dovratak, vinopija, srebroljubac, zabrdje, crvenperka, prvoligas, glavonozac… Nadam se da sam ti malo pomogao? :)

  24. gde ce na kraju biti gradsko iz biologije? cuo sam da ce biti 1300 ucenika i da ce biti u 2 ili 4 skole… dve na Karaburmi i dve u Borči…nije je jos odredjeno za koje razrede gde i sta kako… ako neko ima jos informacija neka mi molim vas kaže.

    • Zavisi od opštine. U OŠ „Stevan Dukić“ će se održati za učenie opština Zemun, Novi Beograd i Savski Venac. U OŠ „Jovan Popović“ za učenike sa opšina Stari Grad, Mladenovac, Sopot, Vračar, Lazarevac, Barajevo, Grocka, Zvezdara i Surčin. U OŠ „Rade Drainac“ za opštine Obrenovac, Rakovica, Voždovac i Čukarica. Svi testovi se nose u OŠ „Rade Drainac“ i tamo će biti prevledani.

  25. У Лозници (Мачвански округ) је из српског ове године урађено доста боље него прошле. Из осмог даље иду три ученика која су освојила по 19 поена (сви су из Општине Лознице), а у седмом једна Лозничанка са 20 и две Крупањке са по 18 поена. :D

      • Шта само?! Боље и ово него као прошле године само неки дечак и ја. Уосталом, Златиборски округ је највећи у Србији, а код нас, у Мачванском, такмичење се посебно одржава у Шапцу, а посебно у Лозници. :D

  26. @Osmak, @Takmičarčić, imam jedno pitanje (mada može da odgovori ko hoće, ali vaše komentare sam zapazila, a vidim da ste oboje prošli). I ja sam osmi razred, takođe sam prošla dalje, ali sam prestravljena. Pa želim da znam – ima li iko od vas neki strah, tremu? Ja sam se i u subotu tresla dva sata pre takmičenja, kao i dva sata posle njega, pa želim da proverim da li sam jedina. Po prirodi sam tremaroš, nemam vere u sebe i pitam se kako ću uopšte otići na to takmičenje…

    • Da se ispravim: obojica*. Sada sam malo detaljnije čitala komentare i shvatila da je @Takmičarčić muško; pre postavljanja svog prvog komentara sam samo preletela pogledom preko ostalih i (ne znam zašto :D) pomislila da je žensko u pitanju, moja greška. :D

    • Не брини се, ниси једина. И ја сам донекле тремарош. Пре такмичења почне да ме боли стомак, а чим угледам неку храну, одмах ми се повраћа. Пре, кад сам у музичкој школи наступао на концертима, мени су се ноге и руке увек тресле. У суботу, на такмичењу из српског, почео сам да паничим и да размишљам шта ће бити ако не прођем, шта ли ће дати на тесту, итд. :)

      • Uh, ta trema. Prvih 10 minuta na takmičenju uvek samo gledam u onaj papir, jer jedva držim olovku, kod mene je strah baš problem. Sada bar vidim da nisam jedina, mada, ti mi deluješ kao neko ko nema problem s tim. :D
        Inače, jesi li odlučio šta ćeš uraditi kada je u pitanju ono hemija/srpski? I, naravno, svaka ti čast na osvojenim rezultatima, iskreno ti čestitam!
        Iz mog okruga nas je, ako se ne varam, prošlo 16 (što se tiče osmog razreda).

      • Хвала ти. Ићи ћу на српски зато што ми боље иде, а и делује ми лакше. Заборавио сам да додам још нешто што се тиче треме; кад треба да предам тест, пре тога морам бар 50 пута да проверим да ли сам све прешао хемијском оловком. :)

    • Nemoj da se brines, ja sam ranije imala tremu i imala sam je pred gradsko iz istorije, iz srpskog ne, iz nemackog me bas i njie zanimalo, a iz geografije sam bila prestravljena zato sto sam izgubila knjigu pred takmicenje. Na kraju sam prosla na republicka takmicenja iz nemackog(prvo mesto), srpskog i geografije(drugo mesto). Treba da odes na takmicenje iako imas tremu, jer sam uverena da dobro znas srpski cim si dogurala do republickog nivoa i bila bi steta da ne odes. To je moje misljenje ;)

      • Hvala ti mnogo, stvarno! I iskreno ti čestitam na svim osvojenim mestima, to nije mala stvar. Otići ću na takmičenje svakako, ali mi je prvi put da idem na republičko, pa ono, znaš, strah i tako to, verovatno je to svima dobro poznato. Samo mene baš sputava i bojim se kako će sve to izgledati, pa sam zato spomenula, ali to sama sa sobom moram rešiti.
        Još jednom, tebi svaka čast, koji si ti razred, jesu ti to ovogodišnji rezultati? Nisam sigurna koja takmičenja su prošla, a koja tek treba da se održe…

  27. Da li neko zna koliko smerova postoji u gimnaziji, pored gimnazije opsteg smera, i koji su ? Da li postoji i prirodni smer, pored prirodno-matematickog, ili je to samo jedan smer?Volela bih da dobijem tacan odgovor i od vas takmicara, ali i od Vas, ucitelju, posto ste vi ipak kompetentni. Hvala unapred!

    P.S. Pitanje postavljeno Osmaku:) je ispod, tako da bih volela da mi odgovori, ako bude bio u mogucnosti. Pozz :)

    • Osmak:),imam pitanje za tebe. Kako ti odredjujes da li je u nekoj reci izvrsena glasovna promena ili nije? Da li bi mogao da mi opises( ako te mrzi da pises moze i ukratko, ali ja bih volela da budes tako dobar,pa da mi opises :) :*) korake pri odredjivanju zastupljenosti glasovne promene u nekoj reci? Sta radis prvo, pa sledece itd, kada dobijes zadatak kao u 7. pitanju na okruznom takmicenju iz srpskog( 8. razred)? Veliki pozz za tebe i srecno na takmicenjima!

      • Па чим видим реч, одмах схватим која гласовна промена се врши у њој ако је уопште и има. На пример, ако је неки придев код ког је предзадње слово слово А, онда одмах проверим да ли се у њој врши непостојано А; Или ако се у номинативу једнине именица мушког рода завршава сугласницима К, Г или Х, одмах проверим да ли има сибиларизације. А можеш и на други начин, на пример, код сваке речи редом провераваш све гласовне промене које су до сада учене. :)

    • Мислим да су веома мале; Београд је урадио веома добро, а они праг спуштају на основу њега.

    • Znači. Nije bilo nekih spornih pitanja? Jer kao što verovatno znaš, sad svi testovi putuju za Beograd gde se vrši ponovan pregled radova, ali ne verujem da će vratiti.

      • Ok, hvala.Nije bilo spornih pitanja.Znao sam to već, nego je bio problem što je meni jedna od nastavnica rekla da učenici sa 18 bodova ne prolaze, već samo učenici sa 19 i 20 bodova, međutim na svim sajtovima piše da je prag prolaznosti za republičko takmičenje 18 bodova.Hvala u svakom slučaju.

  28. Imala sam 19 bodova na Okružnom takmičenju iz srpskog jezika i jezičke kulture,da li to znači da sigurno prolazim na Republičko? Da li neko zna kada i gde se Republičko takmičenje održava? Hvala unapred! :D

    • Каква ту има гласовна промена? А и то питање је баш безобразно; реално гледајући требало би да се подвуче и прилог „кад“. У њему је извршено непостојано А; то је исти случај као и код предлога „с(а)“.

      • Па да није непостојано А, онда би се писао апостроф, као знак скраћивања.

      • Kad- kada, sad kad se setim slažem se ali (na svu sreću) tada mi to nije palo na pamet :-) a u naš-našeg u promeni nema. A ovo kad-kada ne znam kako bi moglo da se tretira jer zadatak traži reči u čijoj promeni se izvršavaju promene.

      • @Osmakinja, ima promene isto kao s-sa, tad-tada, pa i kad-kada. Pisao bi se apostrof i posebno me nervira kad vidim negde ono žlezde s’ unutrašnjim lučenjem kao naslov postera iz biologije a sastavljač misli da je gramatički pametan :-D

      • Да. И ту се могу додати и предлози „низ(а)“, „уз(а)“ и „пред(а)“. Мени је много глупо кад ми у задатку напише да подвучем све речи у чијој промени се, на пример, врши прелазак Л у О. Глаголи могу да се мењају и по глаголским облицима и самим тим би требало подвући сваки глагол зато што се у мушком роду једнине радног глаголског придева врши промена Л у О. :/

  29. Moze neko da mi kaze za 6.razred glagol stanovati ,pa da odredimo sufiks u resenju je pisalo -ova/-ovati.Ja sam napisao -ovati.Da li treba da se napisu oba resenja ili samo jedno i koliko poena treba za koju nagradu?

      • Само једно, наравно, када тако пише у решењима то значи да може било који од та два одговора.

      • Medjutim, moram reći, mislim ds je pravilnije -ova, jer je -ti mastavak za oblik (infinitiva u ovom slučaju). Ja nikad ne bih podvukao -ovati.

  30. @Osmak
    Pre svega, zelim da ti cestitam na postignutom rezultatu iz srpskog jezika. Dugo sam bila u potrazi za testovima od ranijih godina( pre 2007. godine) i ovde sam procitala da ih imas. Ako ti nije problem, da li bi i meni mogao da posaljes slike nekih tvojih testova i teoriju koju spremas? Ovo mi je 1. put da nisam isla na okruzno takmicenje iz srpskog, pa bih volela da budem skroz opremljena za sledecu godinu :). Ovo je moja e-mail adresa folklorasica2001@gmail.com. Hvala!

    • Ја бих рекао да су мале. Видео сам прелиминарне резултате за Златиборски округ (имају на сајту ОШ „Рајак Павићевић“ Бајина Башта); тамо ће проћи петнаестак осмака. У Београду око четрдесет, а у Нишу пет. То су само три округа, а гледајући и остале, шансе за спуштање прага су мале. :/

      • @Osmakinja, jeste, bilo je dosta đaka ali zato što se toliko plasiralo, a ne mogu da zato podignu kriterijum, to zaista zaista ne bi bilo u redu, te ne verujem da će spuštati. Stotinak ukupno im je dosta. Medjutim, slažem se da bi kriterijum morao da bude manji, 17 npr.

      • И ја се слажем да би праг могао да буде бар 17 поена (85%). Боље и сто осмака него 69, као из хемије ове године.

      • @Takmičarčić,govorim to zato što su spustili kriterijum pa je bilo toliko dece.NADAM SE DA ĆE DA SPUSTE!

  31. Осми сам разред, имам 16 поена, међутим одузели су ми поен у спорном задатку са објектима. Да ли могу да се жалим и да добијем тај поен? :)

  32. Ja sam osmi razred i bila sam danas na srpskom. U 19. zadatku odgovorila sam: ,,Rastavnom“ a u rešenju piše ,,Rastavni (odnos)“. Ali mislim da će mi to priznati, pitanje je bilo loše formulisano.. Jel zna neko da li ću tu izgubiti poen?

      • Да али ако се подвлачи не можеш да подвучеш -јив у зимљив, зар не? Мислим да сам чуо негде како се подвлачи суфикс заједно са гласовном променом или тако нешто али нисам сигуран, могуће је да грешим. Али ја бих подвукао -љив.

      • Ја сам радио један тест и у њему је требало да се подвуче корен речи „претрчавати“. Корен би био „трк-„, али пошто треба да се подвуче а не напише, онда је решење „трч-„, заједно са извршеном гласовном променом (палатализацијом). :)

  33. Интересује ме како су остали осмаци урадили онај задатак где треба да се подвуку прави објекти. Поред оне синтагме у другом реду, подвукао сам целу синтагму у првом („скуте од одеће жуте“ или нешто слично, не сећам се добро), а у решењима треба само реч „скуте“. Наставница ми је рекла да су ми тај задатак признали. И у оном задатку где треба да се подвуку речи код којих се врши нека гласовна промена, подвукао сам и реч „порез“ (вокатив гласи „пореже“, ту је извршена гласовна промена). :/

      • И ја сам написао „административним“. Научни стил одликују термини и доказане чињенице, а тога нема у законима. Не сећам се који по реду је био тај задатак са правим објектима. :)

      • Ja nisam to lupala ,pa ajde sta pogodim, vec sam iz knjige procitala da je naucnim stilom. Ako imate tu knjigu onda pogledajte.

      • Skute od odece zute jeste tacan odgovor, Nisavska komisija je zvala Beograd i priznavali su nam. Imam 20 poena, administrativni je stil, pise u resenjima administrativni ili poslovni. Mislim da nema porez u onoj recenici, a treba podvuci samo pet reci od koje su tri nep. A. Kako je bilo, jesi li prosao @osmak

      • Такмичарчићу, честитам ти на постигнутом резултату. И… јеси ли ти Немања Кутлешић? Имао сам 19 поена (I место) и наставница ми је рекла да су такође звали Друштво и да је оно потврдило да је тачно решење „скуте од одеће жуте“. Моја грешка; није била реч „порез“, већ реч „пораз“. Видимо се у Тршићу. :D

      • 2осмак: јесам, хвала ти. Вероватно су то после јавили и свим окрузима, јер је једноставно глупо да се не подвуче синтагма ако стално инсистирају на прецизности и тако тим стварима. Видимо се у Тршићу :-)
        И још једна ствар, поменуо си да живиш близу Тршића, где је било твоје такмичење? Да ли знаш колико се осмака код тебе пласирало?

      • Да, живим близу Тршића, тачније у селу Коренита, а идем у школу у Брезјак. Такмичење је код мене било одржано у Лозници; Шабац и Лозница посебно организују Окружно (или боље да кажем Градско) такмичење из српског језика и језичке културе. Не знам тачно колико је код мене прошло осмака (а и седмака), али ћу написати на овом сајту кад сазнам, највероватније у понедељак. :D

    • Ja sam sedmak, tako da izvini ako je ovo netacno – ali ovo sam nasla na internetu…

      jednina množina
      nominativ porez porezi
      genitiv poreza poreza
      dativ porezu porezima
      akuzativ porez poreze
      vokativ porezu porezi
      lokativ porezu porezima
      instrumental porezom porezima

      • Нисам баш сигуран; мислим да је требало да се подвуку речи „један“, „добар“, „Стриц“, „стиже“ и неки глагол у ком је извршена промена Л у О (друга реч у реченици). Можда сам и неку пропустио; немам тест код себе. :)

  34. Da ne zna mozda neko kako se razlikuje da li je zamenica vas/nas nenaglasen oblik ili naglasen oblik licne zamenice Vi/Mi. Oba oblika su ista, ali u recenici se valjda razlikuju po necemu – da li neko zna po cemu? :o

    • U genitivu i akuzativu naglašenih i nenaglašenih zamjenica mi i vi znamenima nekom drugom zamenicom(npr.njega odnosno ga).
      On (ga) nas je video.nenaglašeni
      On je video (njega) nas.naglašeni

      • Ања, добра идеја. Хвала ти. Тако и ја исто радим када одређујем падеж; када имам именицу средњег или мушког рода у акузативу једнине (имају исти олбик акузатива и номинатива једнине), онда је заменим неком именицом женског рода (најчешће користим реч „хаљина“, не знам зашто) и ако се завршава наставком -у, онда је акузатив, ако не, онда је номинатив. :D

    • Ako se zamenica nalazi na pocetku recenice, posle zareza ili kada nesto hocemo posebno da naglasimo onda je to naglasen oblik zamenice, a u ostalim slucajevima je nenaglasen.

    • Честитам ти и могу само да кажем: „Благо теби!“ Ако сутра будем прошао на Републичко такмичење из српског језика и језичке културе, највероватније ћу морати да бирам да ли ћу отићи на Републичко такмичење из хемије (на које сам прошао као победник Мачванског округа) или на већ споменуто такмичење из српског јер не верујем да ће ми ико учнити услугу да тест из српског радим у Крагујевцу или нешто слично.

    • Па, наставница ми је дала књигу у којој имају тестови са такмичења од 2004. године па наовамо, то највише користим. Пошто сам осми разред, радим тестове и за 5, и за 6, и за 7. разред (мало да поновим), поред тестова за 8. И имам неке књиге из којих учим онај теоретски део. Отприлике је то то. :D

      • Машо, заборавио сам лозинку од свог имејла, а сад да правим нови налог немам времена. Жао ми је. :/ Јавите како сте прошли. И… желим вам свима срећу на такмичењима која се одржавају овог викенда, почев од српског (окружни ниво) преко физике (републички ниво) и историје (окружни ниво) до географије (окружни ниво). :D

    • Ја знам једну девојчицу којој су се тако поклопила 2 такмичења, од којих је једно било окружно, а друго републичко. Рекла је да је слала неки захтев (не знам коме/чему) и да је тест са тог окружног такмичења радила у месту где је било републичко. Најбоље је да се мало више распиташ о томе. :D

  35. Da li neko moze da mi pomogne? Imam problem. Naime, Republicko takmicenje iz nemackog je 03.05, a to je za vreme prvomajskog raspusta, a mama je planirala da me vodi u inostranstvo i ja zaista ne bih da odlazem put zbog takmicenja koje ce se odrzati za vreme raspusta, ali mi je glupo da ne odem, zato sto sam na prethodnim nivoima takmicenja postigla odlicne rezultate. Sta da radim, da li da se zalim Drustvu za strane jezike i knjizevnosti Srbije?

    • И да се жалиш, не верујем да ће одложити такмичење. Ако баш желиш да одеш на то такмичење, онда је најбоље да некако одложиш тај пут. Одлука је на теби. :)

      • Dzaba zalbe, briga njih za sve. Dali su pretežak test na regionalnom pre nekoliko nedelja, i iz mog okruga je prošlo samo sedam učenika, a samo je jedan prema preliminarnim rezultatima prošao, a ovih šestoro su još dodati jer su zvali Beograd i molili da se prizna još neki odgovor koji nije bio po ključu. Naime, dvadeset poena sa testa iz gramatike se odnosilo na dopunu polja u dijalogu rečima koji deca treba sama da smisle, sa desetak logičnih rešenja, a oni su priznavali jedan, eventualno dva iz ključa. Tako da…

      • Mislim na engleski jezik, a za nemački ne znam, učim francuski i jedva deset reči na nemačkom znam. Čak iako se žališ DSJKS-u nisu oni odgovorni za to nego Ministarstvo, Ministarstvo pravi raspored takmičenja. Pošto je takmičenje iz nemačkog tek u IV godini gimnazije, ja bih, da sam ti, bez razmišljanja otkazao put i išao na takmičenje, ako sam već dogurao do državnog nivoa.

      • Такмичарчић је у праву. Републичко из немачког је само двапут у току школовања, и то ако стигнеш до њега, а на пут можеш и следеће године или неки други пут. Уосталом, имаш среће што ти се нпр. не поклапају 2 републичка, као што ће се мени највероватније. :)

    • Нажалост, тестови са овогодишњег Општинског такмичења из географије нису постављени на интернет. Стварно не разумем да Друштво није могло то да објави. :/

      • Koliko ja znam, ne. Pokušaj sa predmetnim nastavnicima, oni bi trebalo da dobiju test od škole domaćina.

      • Нису то једини тестови из географије којих нема на интернету. Идем и на такмичење из географије и стварно мало тестова могу да пронађем на интернету, али она која нађем су углавном старија (из 2006, 2007, 2008), а до сада су се програм и све те глупости промениле. :)

      • Mozes da kupis 2 zbirke zadataka sa takmicenja iz geografije, u kojima se mogu naci opsta pitanja, pitanja za 7. i 8. razred

  36. Хејј, мени треба не баш мала помоћ… Да ли постоји неко ко баш добро зна акценте? Билоо кооо, хвалаа:)

    • Ако хоћеш, могу ја да ти помогнем. Претпостављам да ти је тешко да одредиш квалитет, тј. да ли је узлазни или силазни нагласак. Пробај да ту реч којој желиш да одредиш акценат „изговориш“ као да мумлаш (онако у грлу) и приметићеш да ли интонација силази на слогу после наглашеног (што је случај код краткосилазног) или остаје иста (код краткоузлазног). Дуги акценти су лаки. Ако интонација расте (као да нешто пробија), то је дугоузлазни, а ако одједном пада, онда је то дугосилазни. Надам се да сам помогао и да нисам све ово неразумно и компликовано написао. :D

      • Je l’ mozes da mi napises neku literaruru odakle se spremas za okruzno iz srpskog i da mi posaljes neke testove ili sajtove koje koristis? Poslacu ti mejlako mozes.. Jako mi je vazno, hvala unapred! :D

    • Требало би да буде у 10 часова, али је најбоље да пратиш сајт Друштва (http://drustvosj.fil.bg.ac.rs) јер су могућа померања због поклапања са Окружним такмичењем из историје и Републичким такмичењем из физике. :D

      • Значи, такмичење из историје је померено? Па онда је у реду, мада, ја сам више мислио да ће померити сатницу такмичења из српског, као и обично. :D

    • da li neko zna kada je srpski,posto sam planirala da idem na trku zadovoljstva koja pocinje u 10,da li ima sanse da s epomeri zbog poklapanja sa jos nekim takmicenjima?

      • Такмичење из српског почиње у 10 часова, а из историје у 13. Сигурно неће бити још неких померања. Највероватније ћеш морати да се одлучиш за једно. То је нешто најгоре. :/

  37. Da ne zna mozda neko da li se dobija neka nagrada na takmicenju iz hemije iako nisi prosao? Falio mi je bod ali nema veze sad gledam bar da dobijem 2. ili 3. nagradu – ako neko zna?

    • Ја сам прошао, али највероватније нећу ићи зато што се поклапа са Републичким такмичењем из српског језика и језичке културе; још увек нисам прошао из српског, али очекујем да ћу проћи. Могли су бар да помере и датум јер су тог викенда и републичка такмичења из српског и географије. :/

      • Ja isto idem na srpski i, kad bih prošla na republičko, vrv bih ipak otišla na hemiju jer na srpskom mogu bilo šta da pitaju, pitanja su ponekad jako zeznuta…Ipak,ja nzm šta tebi više ide,nadam se da će pomeriti bar jedno…:/ Poklapanje takmičenja je uvek bio najveći problemm..

      • И ја сам у дилеми. Српски ми боље иде; прошле године сам освојио друго место на републичком нивоу. Мана је што се такмичење одржава у Тршићу, мени суседном селу, тако да се нећу Бог зна шта провести. А опет, хемија ми делује теже, али се одржава у Крагујевцу, тако да бих се тамо сигурно боље провео. Имао бих и смештај. Не знам стварно. :/

      • Ja bih uvek bez razmišljanja odabrao srpski jer mi svakako bolje ide od ičeg drugog. Ali se ne nadam plasmanu…

      • JA BIH ISKRENO IZАBRALA HEMIJU ZATO STO J ERU KRAGUJEVCU,DELUJES MI KAO DOBAR UCENIK,POGOTOVO STO IDES NA DVA REPUBLICKA,TAKO JA JEDNA DIPLOMA MANJE-VISE NISTI TI NE ZNACI NESTO PRETERANO,E KOLIKO SI IMAO NA SRPSKOM BODOVA? :)

  38. Društvo matematičara Srbije danas je obajvilo kvote za prolaz na državno takmičenje. Prag prolaznosti za učenike šestog razreda je 56 bodova, za sedmi razred je 65 za osmi 55 bodova. Čudno je što kvota iz matematike za šesti razred nije 55, već su se odlučili za famoznih 56 poena, tako da su i učenici koji su osvojili prvo mesto na okružnom takmičenju ostali bez plasmana na državni nivo. Da li je ranijih godina bio pomeran prag prolaznost i ima li šanse da se to desi ove godine ?

    • Друштво хемичара Србије би ускоро требало да донесе одлуку са колико поена се пролази на Републичко такмичење из хемије. Прошле године су седмаци пролазили са 95 поена, а осмаци са 79. Наравно, ако ниједан ученик нема тај број поена, онда даље иде ученик (или више њих) са највећим бројем поена. Ја сам први округу, тако да сигурно пролазим, али ми је проблем што ће ми се поклопити са Републичким такмичењем из српског језика и језичке културе, на које се надам да ћу проћи, рачунајући да сам прошле године освојио II место у Тршићу. :D

      • Nadam se da će uskoro objaviti kriterijum za prolaz dalje, prošlo je više od dve nedelje… Da li možda znaš koliko se prošle godine čekalo? Čestitam ti i nadam se da ćeš uspeti da odeš na oba takmičenja!

      • Стварно не знам колико се прошле године чекало јер нисам прошао; имао сам 90 поена, а требало је, као што сам горе навео, 95 поена. Требало би ускоро да одреде. Ако будем прошао из српског (окружни ниво ће бити тек 18. априла), надам се да ћу моћи да одем на оба такмичења, кад већ имам пролаз и на једно и на друго. Ја се надам да може да се пошаље неки захтев Друштву за српски језик и књижевност Србије да радим тест из српског у Пожаревцу јер је тамо такмичење из хемије.

      • Заборавио сам нешто да кажем. Пратите сајт „Моја хемија“ (http://www.mojahemija.org/osnovna); мислим да ће ту ставити праг пролазности на републички ниво такмичења. :D

    • Ovde u Beogradu proslo je nas sedmoro, mada ima valjda jos tri skole gde se odrzavalo takmicenje. Tako da pretpostavljam da nas ide tridesetak. Kod nas su prolazili sa 85+. Ja sam imala 88 :3

  39. Је л’ знате где могу да нађем тест са прошлогодишњег Републичког такмичења из српског језика и језичке културе за 8. разред? Унапред захвалан. :)

      • Ја сам прочитао да је у Крагујевцу. Има на сајту „Моја хемија“. А што се тиче тих поклапања, то уопште није у реду. Тако се деца само деморалишу. Ово је не знам ни ја која година за редом како се републичка из српског и хемије поклапају. И прошле године су се поклопила због оних поплава. Једино ове године могу да се молим да опет буду поплаве, па да нешто помере.

    • Претпостављам да се сатнице неће поклапати. Прати редовно сајт Друштва за српски језик и књижевност Србије јер ће они благовремено обавестити ученике уколико буде било померања сатнице. :)

  40. Sad sam videla da se republička takmičenja iz hemije i srpskog poklapaju. Da li postoji ikakva mogućnost da pomere neko od ta dva da bi učenici mogli da stignu na oba? Već sam prošla hemiju, a računam da ću i srpski :/

      • Hvala :) Iz Beograda sam. Radije bih isla na hemiju, posto vise ciljam na prirodne nauke, ali bih isla na oba ako pomere. Moja profesorka kaze da ce verovatno pomeriti :D

    • Ја сам у потпуно истој ситуацији. Из хемије сам освојио I место и прошао на републички ниво, а из српског очекујем да ћу проћи даље, с обзиром да сам прошле године освојио II место у Тршићу. Ни ја не знам шта да радим. :/

    • Окружно такмичење из српског језика и језичке културе ће се одржати 18. априла највероватније са почетком у 10 часова, али постоји и могућност да се сатница промени због поклапања са Окружним такмичењем из историје и Републичким такмичењем из физике. :)

  41. Учитељу Топлице,молим вас,да поставите све тестове из српског језика за 6.разред?Хвала на сваком тесту,огромна ми је помоћ као припрема за такмичење!ХВАЛА!

  42. Према календару за 2014/2015. годину републичка такмичења из српског језика и хемије се поклапају. Из хемије сам већ прошао, а из српског очекујем да ћу проћи, с обзиром да сам прошле године освојио 2. место на републичком нивоу. Шта урадити у таквој ситуацији? Не желим да бирам на које ћу ићи, а на које нећу! :/

  43. Postovani ,mozete li mi pomoci da stupim u kontakt sa Drustvom istoricara Srbije. Na sajtu nema kontak telefona,a kamoli i–mail adrese. To mi je neophodno da bi im upuitla molbu da me prime na takmicenje, kasnicu jer u deset casova pocinje drzavno takmicenje iz fizike i traje tri sata. Okruzno iz istorije pocinje u trinaest casova. Hvala svima unapred na pomoci !

  44. Да, постоји. По неком тамо закону или већ чему ученик сме да иде само на такмичење из 2 наставна и 1 ваннаставног или из 1 наставног и 2 ваннаставна предмета. То важи за општински и окружни ниво, док сме да иде само на једно Републичко. То је наша држава која ограничава ученике и тотално их деморалише. Ја идем на такмичења из 6 предмета (српског — граматике, математике, хемије, енглеског, биологије и географије) и највише се базирам на хемију и српски, а та 2 Републичка се поклапају. Шта рећи!

  45. da li granice nisu pomerene samo u toj opstini,ili ni u jednoj nije pomereno?iskreno mislim da nije fer,jer npr. iz moje opstine za 7. razred prolazi 8 ucenika,a npr. za peti,sesti i osmi oko 30 -_-

  46. niko nema 20 bodova,jedan takmicar ima 18 jedan 19 i otprilike manje od desetoro ucenika ima 16 ili vise bodova.sta mislite,da li ce sniziti kriterijume?

  47. Nemoj da se zalis, jer nisi u pravu.Priloske odredbe su neobavezne (fakultativne), kojima se samo prosiruje poruka i moze da bude izostavljena, a da recenica i dalje ima potpuni smisao. U ovoj recenici moze da se izostavi PREMA ZGRADI NEKADASNJE SKOLE. Znaci, to nije objekatski skup reci, vec priloska odredba. U resenju je tacan odgovor.

  48. Компаратив од речи лош може бити и лошији и гори. У питању је суплетивна компарација. Као што више није компаратив само од много, већ од целог синонимског низа доста, пуно и сл. тако и копаратив гори може се односити и на придев лош и на придев зао. Очити су примери који доказују да гори мора бити компаратив од лош (Код вас су путеви гори него код нас — ово свакако не значи да су путеви зли).
    NEDOUMICA ZA 5 RAZRED KOMPARATIV OD LOS NIJE SAMO LOSIJI NEGO I GORI…hOCE LI TO PRIZNAVATI

  49. Ово је јако безобразно од Друштва! Осмом разреду су дали тест из 2008. године; 12. питање су променили, а у 7. само убацили прилошке одредбе. Мени и јесте било чудно зато што су ми нека питања изгледала познато. Јако безобразно! :/