Тестови са такмичења

Овде се налазе тестови-задаци са такмичења. Сви су урађени у PDF формату. Уколико немаш тај програм инсталирај га Инсталација (Adobe Reader).
555 Календар такмичењa и смотри
5      Упутство о организацији свих такмичења и смотри

НАЈНОВИЈЕ: СРПСКИ ЈЕЗИК – ОПШТИНСКО, 18. МАРТ 2017.

Тестови и решења  5  Комплет од 5. до 8. р.

5  Правила такмичења из српског језика

СРПСКИ ЈЕЗИК

  Комплет – школска такмичења, разне године

2007. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Окружно:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Окружно:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2009. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2009. година, Окружно:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2010. година, Општинско:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2010. година, Окружно:   5.р.   6.р. —  7.р. —  8.р.

2011. година, Општинско:  Комплет 5., 6., 7. и 8. р.

2011. година, Окружно (ворд):  5.р. —  6.р. —  7.р.  —  8.р.

2011. година, Републичко:  7.р.  —  8.р.

2012. година, Општинско:  5.р.    6.р. 7.р. 8.р.

2012. година, Окружно:   5.р.6.р.  7.р. 8.р.

2012. година, Републичко:  7.р. 8.р.

2013. година, Општинско-тест:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2013. година, Општинско-решење:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2014. година, Општинско, тестови и решења:  Комплет од 5. до 8. р.

2014. година, Окружно, тестови и решења: Комплет од 5. до 8. р.

2015. година, Општинско, тестови и решења:   5.р.6.р.7.р.8.р.

2015. година, Окружно: Комплет од 5. до 8. р.

2016. година, Окружно:  5.р —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2017. година, Општинско:   Комплет од 5. до 8. р.

 

СРПСКИ ЈЕЗИК – КЊИЖЕВНА ОЛИМПИЈАДА

* 2014. година, Општинско-тест:   7.р.  —   8.р.

* 2014. година, Општинско-решења:   7.р.     8.р.

*  2014. година, Окружно-тест:   7.р.     8.р.

*  2014. година, Окружно-решења:   7.р.     8.р.

*  2015. година, Општинско:  7. и 8. р

* 2017. година, Општинско: 7. и 8. р.

 

МАТЕМАТИКА

2006. година, Општинско:  5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Општинско:   5.р. —  6.р.7.р. —  8.р.

2008. година, Школско: 5.р. 6.р. 7.р. 8.р.

2010. година, Општин-задаци:  Комплет од 3. до 8. р.

2010. година, Општин-решења:  Комплет од 3. до 8.

2011. година, Школско – задаци:   5. и 6. р.     —     7. и 8. р.

2011. година, Општин-зад.и решења:  5.р.6.р.7.р.8.р.

2012. година, Општинско:  3.р. 4.р. 5.р. 6.р. 7.р. 8.р.

2013. година, Школско:  3.р 4.р. 5.р.  6.р. 7.р. 8.р.

2013. година, Општинско:  3.р.4.р.5.р.6.р. —  7.р.8.р.

2013. година, Окружно:  4.р.5.р.6.р.7.р.8.р.

2014. година, Школско:  3.р.  —  4.р.  —  5.р. —  6.р. —  7.р. 8.р.

2014. година, Општинско:  3.р. — 4.р. — 5.р. — 6.р. —  7.р. — 8.р.

2014. година, Окружно:  4.р.  —  5.р.  –  6.р. —  7.р.  —  8.р.

2015. година, Школско: Комплет од 3. до 8. разреда

2015. година, Општинско:  Комплет од 3. до 8. разреда

2015. година, Окружно: Комплет од 4. до 8. разреда

2016. година, Школско: Комплет од 3. до 8. разреда

2016. година, Општинско:   3. и 4. р.    5-8 р.

2016. година, Окружно:  Комплет од 4. до 8. разреда

2017. година, Школско:  Комплет од 3. до 8. разреда

2017. година, Општинско:  Комплет од 3. до 8. разреда

ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК

2004. година, Општинско такмичење:   8. разред

2006. година, Окружно такмичење:  8. разред

2007. година, Општинско такмичење:  8.разред


ИСТОРИЈА

  5. р.-ист.извори/припрема за такмичење

  6. р.-ист.извори/припрема за такмичење

  7. р.-ист.извори/припрема за такмичење 

  8. р.-ист.извори/припрема за такмичење

  6. разред – припрема за такмичење

  5, 6, 7 и 8. разред – Окружно такм. – 2009.

  5.  разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  6. разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  7.  разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  8.  разред – Окружно/градско такм. – 2011.

  7.  разред – Републичко такм. – 2011.

  8.  разред – Републичко такм.  – 2011.

  2012. година, општинско:  5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

  2012. година, окружно:   5.р.  — 6.р.  —  7.р.  —  8.р.

  2013. година, општинско:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

  2013. година, окружно:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.


ГЕОГРАФИЈА

  Комплет, од 2006. до 2011. године

2012. година, Општинско:   7.р. 8.р.

2012. година, Окружно  7.р.8.р.

2016. година, општинско:    7.р-Т  7р.-Р     8.р-Т  8р-Р

ФИЗИКА

Комплет задатака са решењима   КОМПЛЕТ

2007. година, Општинско:    6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Окружно:   6.р. —  7.р. —  8.р.

2007. година, Републчко:   6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Општинско:   6.р. —   7.р. —  8.р.

2008. година, Окружно:  6.р. —  7.р. —  8.р.

2008. година, Републичко:   6.р. —  7.р. —  8.р.

БИОЛОГИЈА

  Комплет (разни разреди)

2013. година, Окружно:   5.р.6.р.7.р.8.р.

2016. година, Општинско, тестови:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

2016. година, Општинско, решења:   5.р.  —  6.р.  —  7.р.  —  8.р.

ХЕМИЈА

Комплет задатака са решењима (са сајта „Моја хемија“)


ТЕХНИЧКО И ИНФ. ОБРАЗОВАЊЕ

2010. година, Републичко:   5.р. —  6.р. —  7.р. —  8.р.

  Комплет (разни нивои)


1.243 comments on “Тестови са такмичења

  1. U zadatku gde traze Iliju Garasanina i njegovu drzavnu funkciju,ja sam stavio predsednik vlade,iako kazu da je ministar spoljnih i unutrasnjih poslova,u mojoj knjizi pise i jedno i drugo.. Da li ce priznati?

  2. Da li 7 razred iz istorije 4. zadatak pod v) koja uredjenje francuske 1801 moze da se stavi konzulstvo umesto republike? tehnicki on je 1801 bio konzul.

  3. Ucenica sam osmog razreda i danas sam bila takmicar na okruznom iz istorije. U planu za takmicenje je bilo 9 tema, a na takmicenju smo imali i Jugoslaviju posle Drugog svetskog rata, sto nije bilo predvidjeno za okruzni nivo, vec za republicki. Pitam se da li komisija moze da uzme u obzir i ta pitanja iako osmaci nisu te teme obradjivali do sada? Da li je to ispravno i da li treba da se zalimo ministrastvu i ministru prosvete?

    • Nadajmo se da ce se nastavnici zaliti i da ce uspeti da postignu nesto. Ostatak testa je bio tezak i bilo je dosta besmislenih zadataka koje je neko dao namerno da ne bismo znali. Razocarana sam,prosle godine sam bila prvo mesto na republickom a sad da ni ne prodjem…

  4. Zar nije trebalo samo devet tema za istoriju za osmi razred? Zašto je uključena i poslratna Jugoslavija i puno teških pitanja koje samo stresiraju decu? Razočaran sam!

    • Sramota šta se dešava na takmičenjima za osmake,treba svi da budemo jedinstveni i da protestvujemo!!!Ono što smo učili-znala sam,a kako da znam gradivo koje mi niko nije rekao da naučim?

      • nema smisla, stvarno nije u redu i da li je moguce da nam daju crno-bele grbove? I preterali su sa detaljisanjem (u smislu datuma) ne razumem sta im to znaci… Bas nije okej….

        • 1. N, N, N, T
          2. Petrof, Rusija, Romanov
          3. a) 1791, Francuska, Luj XVI Burbon
          b) na aktivne građane (birače) i pasivne (bez biračkog prava)
          v) mora da plaća porez
          4. a) Smederevski sandžak, vezir
          b) 1801.
          v) republika
          5. a) sultanova (državna) zemlja
          b) pisana zapovest sultana
          v) vlasnik čitluka, zemljišnog poseda
          6. a) Načertanije, 1844.
          b) Ilija Garašanin
          v) ministar unutrašnjih poslova (Kneževine Srbije)
          7. a) „Memoari“ prote Mateje Nenadovića
          b) Praviteljstvujušči sovjet, 1805.
          v) bitka kod Austerlica (Austerlic)
          8. a) (turska) opsada Beča 1683.
          b) Jan Sobjeski
          v) Sveta liga
          9. a) Bukureški mir, 1812.
          b) Prvi srpski ustanak
          v) Da sami brinu o svojoj zemlji, plaćaju i lično predaju umeren porez.
          g) Odbili su mir.
          10. a) 1870.
          b) 1618.
          v) 1669.
          g) 1787.
          d) 1876.

          • 11. a) Svetoandrejska skupština, 1858.
            b) Aleksandar Karađorđević
            v) 1842.
            g) Danilo Petrović
            12. 1, 5, 3, 2, 4
            13. a) Srbi, 1690.
            b) Osmansko carstvo ili Turska
            v) Leopold I Habzburg
            g) Prvilegije/slobodu vere/crkvenu autonomiju/zadržavanje crkvenih obreda.
            14. a) danak u krvi (verovatno se priznaje i devširma)
            b) čilik – islamske, muslimanske; pendžik – hrišćanske
            v) Veliki vezir.
            15. a) vladika Petar II Petrović Njegoš
            b) „Gorski vijenac“
            v) Miloš i Mihailo Obrenović

            PRVO MESTO 50 – 49
            DRUGO MESTO 48 – 47
            TREĆE MESTO 46 – 45

            Učenici sa 45 i više poena prolaze na republičko takmičenje (14. maj, Krupanj).

      • Mislim da ne može, pošto sve što nije apsolutizam jednog vladara – kneževina, grofovija, monarhija – potpada pod republiku.
        Meni je makar moja nastavnica rekla da se ne priznaje, iako je tehnički tačno. 🙂
        A u ključu nisu dati alternativni odgovori.

        • joj pa to je lose… mislio sam da je to meni tacno… ne znam,valjda priznaju. a sta kazes za zadnje pitanje? ja sam napisao i milana,u zagradi,i rekao sam da on nije napustio presto nego je umro,ali sam ga ipak stavio jer je on izgubio presto time sto je umro. to barem nek priznaju..

          • Ja sam stavio sva tri, i nije mi bilo tačno. Miloš je napustio svojevoljno, Milan je umro, a Mihajlo svrgnut sa vlasti. Nije bilo lepo formulisano. :/

  5. Pošto je gradsko takmičenje iz srpskog jezika za sedmi razred ove godine bilo prelako, zanima me da li ce se prag prolaznosti pomeriti na 20 bodova, iz razloga što je mnogo dece imalo toliko. Ja sam imala 19, i nisam obaveštena da li sam prošla ili ne.

    • Deo koji je bio na opstinskom(do doba revolucija) samo obnavljam,a ovo novo ucim samo najbitnije jer ne mogu da stignem sve(zato sto je tads i biologija)… a istorijiski izvori su veoma bitni pa i sada citam i po vise puta i ponovim dan pre takmicenja.

  6. Da li ce mozda da promene datum opstinskog takmicenja „Sta zans o saobracaju“,
    poklapa se sa okruznim iz biologije. Takmicenje iz biologije je inace odlozena zbog Izbora.

  7. Да ли је у вашим општинама објављена граница за пролаз на републичко такмичење? (7. разред) Ја сам из Ниша и искрено се надам да ће граница бити спуштена за 1 поен, на 17 поена!

  8. Šesti sam razred, imao sam 18 poena na gradskom iz srpskog jezika. Prva mi je bila greška u drugom il’ trećem zadatku – razmišljao sam se da li je glagol ‘SVIRATI’ izvedenica ili nije. Zavisi da li je nastao od imenice ili od glagola.. Druga greška mi je u onom zadatku sa pridevskim zamenicama – mislio sam da je ‘ikoji’ isto pridevska zamenica, a ipak nije. Pogledao sam rešenja. Eto, to je to, svejedno sam zadovoljan ovako.. Šestaci, kako ste vi uradili???

  9. Da li neko znam da mi kaze koji je ovo motiv iz sledeceg odlomka?
    ,,Boze, daj da umrem pre nego sto dodje kraj semestra i ovaj neizbezni trenutak kada cu morati izici pred bibliotekara i odgovarati za pokvarenu knjigu,,.
    Ovaj odlomak je iz zbirke pripovedaka ,,Deca,, Ive Andrica i imali smo ga kao pitanje na testu na okruznom takmicenju iz knjizevne olimpijade za osmi razred. Ako neko zna koji je motiv u pitanju neka mi napise. Hvala 🙂

  10. Sedmi sam razred i imala sam 88poena na gradskom iz hemije. Imam li sanse da prodjem na republicko? Jedino mi je zao sto sam napravile neke greske iz brzopletosti…

  11. Meni “ukrali“ 6 bodova iz hemije. Uh koliko se nerviram!!!!!!!!!!!!
    I još na to,nisu hteli da mi priznaju onaj tačan zadatak sa hloridima. Ni diplomu nisam osvojilaaa…. Ogorčena sam

    • Ja imao 88, prelako je bilo, pogresio sam 2 zadatka koja su nosila po 6 poena, mislim da niko nije dobro uradio zadatak sa hloridima, odnosno sa njihovim masenim procentom u vodi – zadatak nije dobro formulisan, ne zna se da li se misli na soli hloride ili hloridne jone… Tako da bih trebalo da imam 94 😭

        • Za 9. zadatak ti uopste nije potrebna reakcija,to se radi da gledas ovako : u 1 mol AlCl3 ima 3 mola jona Cl a u 0,02 mola imas x , i tako uradis za sve tri soli i dobijes ukupnu kolicinu jona Cl ,zatim izracunas mrs a onda procentni sadrzaj,samo nije bilo dobro formulisano ali ja sam ovako radila i bilo mi je dobro 🙂

          • Da,tako sam i ja uradila,i tačan mi je rezultat,ali oni nisu hteli da mi priznaju jer kao nema neke reakcije. Nastavnica ih molila da mi priznaju,ali nisu hteli. Razočarana sam skroz,uopšte nisam pazila,zato ni 3. mesto nisam uspela da osvojim. 😦 A bilo je baš prosto.

    • Ne može biti spušten prag prolaznosti na republičko u samo jednoj opštini. Tu odluku donosi Društvo za srpski jezik, nakon napravljene statistike o planiranom broju učenika.
      Može da bude spušten ili za celu Srbiju ili da ne bude. Nadam se da će biti…

  12. Meni je bas bilo tesko na knjizevnosti. Jos sam i pravila neke glupe greske npr. stavila sam Pavle Ugrinov umesto Veljko Petrovic i Laza Lazarevic umssto Radoje Domanovic…..Ali svakako je bilo tesko, mislim ko jos zna ko je napravio spomenik ispred kuce Djure Jaksica…..Prosle godine sam osvojila trece mesto na republickom, ali mislim da ove godine necu ni proci…..Drzim vam palceve i nadam se da ste dobro uradili 😊😀

  13. Sedmaci, kako ste uradili test danas? Nije bilo jako teško ali iskreno mislim da je 18 od 20 ipak prestrogi prag za prolaz.
    Ja ne mislim da ću proći a baš šteta jer sam se jako spremala….

  14. Hmmm… Ne znam zašto ali imam blagu tremu od olimpijade sutra. Ne od testa nego od toga da se nisam dovoljno spremala iako znam da jesam.. zato, ohrabrenje svima, želim vam svu moguću sreću! 😘😘😘

    • Ja sam sedmi, ali prelistavam Čitanke iz prethodnih razreda, radim sve testove sa svih nivoa od prethodnih godina, preslišavam se ko je šta napisao preko sadržaja… Srećno sutra! 🙂

    • Pored pisaca i dela, ono što je veoma važno jesu književno-teorijski pojmovi… To su npr. predanja, katarza, nauči sve vrste opisa (pejzaž, portret, eksterijer, enterijer) i naracije (hronološka, retrospektivna, u 1. licu, u 3. licu), vrste komedija (karaktera, naravi, situacije), dobro prouči narodne epske i epsko-lirske pesme koje smo analizirali ove godine… O piscima i da ne pričam – za svako delo zapamti pisca. likove i njihove osobine, OBAVEZNO bude 1 zadatak da povežeš delo i pisca, a drugi da povežeš lika sa delom iz kog potiče… Da znaš da prepoznaješ delo na osnovu datog odlomka, a naravno, ono što najviše mrzim, jesu biografije, koje ni jedne godine ne mogu da zaobiđu… Nadam se da sam ti pomogao i srećno sutra! 😉

      • Tako se ja otprilike spremam, i isto najviše mrzim biografije. Ipak, to možeš da rešiš tako što ćeš za svakog pisca zapamtiti neku pojedinost. Npr, Ivo Andrić dobio Nobelovu nagradu za roman „Na Drini ćuprija „. To je lak primer, ali tako otprilike.
        Želim svu sreću svima sutra! Držite mi fige! 😁😄

    • Ko je šta napisao definitivno, plus je moja nastavnica srpskog od oktobra na bolovanju i nismo imali polovinu časova, a sada kada nam se ustalila jedna nastavnica nije ni obratila pažnju na činjenicu da sam prošla. Polovinu tekstova nismo ni radili, a sutra je i takmičenje iz hemije, takođe, haos.

      • Izvinjavam se, ali kako je takmicenje iz srpskog u opstini Zemun odrzano tek 20.3., a u svim drugim opstinama 18.3.? Tako bar pise na sajtu OS „Lazar Savatic“. Da li neko moze da mi kaze kako i zbog cega se to desilo? I da li je to po propozicijama takmicenja? Testovi i resenja izasli 18.3., posle regularnog termina takmicenja, a oni te iste testove radili 20.3.

          • Na sajtu skole, kao i na listama, pise da je takmicenje odrzano 20.3., a vidim i da jedino tamo neki imaju po 19 i 20 poena. U ostatku Beograda i Srbije niko nije imao tako dobre rezultate, sto je, priznacete, veoma cudno, pogotovo ako se uzme u obzir da zemunske osnovne skole nikada nisu prednjacile u znanju iz srpskog. Zato sam i pitala.

  15. Ја мислим да је најбоље,кад већ спуштају границу,да то учине тако што би спустили да се пролази од 12 поена. Јер,у већини школа највећи број поена је 14. Затим 13,па 12…таман прва три места,не рачунајући оне који имају више поена.

  16. SVI KOJI IMATE FEJSBUK PRIDRUZITE SE GRUPI OSMACI-TAKMICARI I VIDECETE IDEJE KOJIMA BISMO MOGLI DA NATERAMO OVE DA SPUSTE KRITERIJUM DA SE PROLAZI CAK I SA 12 POENA

      • Ni meni to nije jasno. Kako rec RUMEN moze biti imenica.
        Ma vise sam i volju izgubila. Juce ceo dan mislim hocu proci-necu proci. Jer svako takmicenje ove godine je bilo tesko i onda spuste kriterijum. Ovo mi je zadnji pit da idem na neko takmicenje! U nasoj zemlji takmicenja za decu postaju sve gora.
        Naravno, bilo bi mi drago da prodjem, a i ako ne prodjem, sta cu dobiti za nagradu?! Na koliko sam samo takmocenja bila uspesna i niko nista!

    • Bilo je stvarno tesko. Pojedini zadaci su stvarno teski…Bio je zadatak da se u recima stavi ili slovo L ili Lj. Memi je svuda bilo Lj. Ne znam, cekam rezultate.

      • Želi li neko da počnemo da spamujemo društvo za srpski jezik i književnost da spuste granicu tako da se prolazi sa 12 poena?! Ne razumem čemu sad ovoliko teškoće u zadacima i na književnosti i na gramatici kada je osmacima ovo poslednja godina,kao i poslednja šansa da nešto urade. Po mom mišljenju,njihova krivica je što su dali ovako težak test,dakle,zašto se ne bi iskupili time tako što bi spustili kriterijum?! Ko želi da mi se pridruži u ovoj ideji,nek napiše u komentaru,ja sam već počela sa time! 🙂

        • Ja sam imala 15 poena na književnoj olimpijadi-8.razred.U mojoj opštini je bilo najviše 16 poena. Nisam dobila nijedno mesto nego prolazak na okružno,a više bi mi značila diploma.Onda ne idem na okružno-bojkotujem.

        • Sta reci a ne zaplakati….
          U KG nastavnica Bozovic,OS Stanislav S. je jednom osmaku skoro sav test pomogla a nama nije dala da se nakasljemo….I ona i druga nastavnica koja je dezurala u toj ucionici….
          Zato….ucite za sebe jer *takmicenje kod nas nema smisala….

        • U potpunosti se slazem! Iz moje skole,iz osmog razreda,isla sam samo ja.Svi su razočarani i niko više ne želi ni da pokuša.Test je bio težak i izgleda da Društvo ne shvata da osmi razred ima i završne ispite,da je redovno gradivo preobimno i da deca svakim danom sve više gube želju za dodatnim učenjem (naročito sada kada se ne dobijaju dodatni poeni i kada sa diplomom možeš samo da se slikaš).

    • Imam 14p.. Trazim spustanje kriterijuma jer je test bio previse tezak!
      I trazim objasnjenje 12. i 14. zadatka? Kako je u 12. zadatku rec LJETI nepromenljiva? I kako je rec MRAVOJED nastala kombinovanom tvorbom?

        • A reč mravojed je definitivno nastala kombinovanom tvorbom, jer drugi deo reči ne može da stoji samostalno (nama je nastavnica pri predavanju tako objasnila)

          • Reč mravojed je nastala slaganjem. Slozenica moze nastati ili prefiksacijom ili spajanjem spojnim vokalom. Spojnim vokalom mogu se spojiti dve sanostalne reci, ali i delovi reci. Drugi kriterijum je taj da mozemo reci mravojed – onaj koji jede mrave; pazikuca – onaj koji pazi kucu.

    • Ja sam u tom zadatku sa LJ i L bukvalno znala da svuda treba da ide LJ, ali bilo mi je skroz nelogično, tako da sam tu pogrešila. Zadatak u kome smo trebali da napišemo književnoumetnički stil sam napisala sa crticom, verovatno i tu zbog gluposti gubim poen… Imaću 15 poena najviše, iskreno se nadam da će malo spustiti granicu, pošto, kako vidim, većina nije zadovoljna.

    • Osmi razred je bio katastrofa!Ja ne razumem kako je rec MRAVOJED kombinovana tvorba to je slaganje cak i kada smo radili to naveli smo taj primer za slaganje ali ne neki pametnjakovici izmisljaju!!!Ona recenica je bila toliko bezveze ne razumem sta je njima cilj da nemaju nijedno dete na okruznom? Ne razumem.Sva ovogodisnja takmicenja su bila teska i svuda su spustili kriterijum.ZASTO DAJETE TESKE ZADATKE PA ONDA SPUSTATE PRAG PROLAZNOSTI?Da li vam je to cilj.Nasa takmicenja u Srbiji vise nemaju smisla jeste da sam trece mesto ali ovo nije uredu!U nasoj opstini nastavnici nisu znali da rese test bez greske znaci strasno…

  17. Да ли ће на такмичењу из српског бити питања из акцената(ортоепије)? Видим да прошлих година није било таквих питања на општинском, па ме интересује за ову. Срећно на такмичењу свима који учествују! 🙂

  18. Da li ce neko nadlezan da odgovori,zasto pravila takmicenja ,konkretno bodovanje i prolazak,ne objave pre takmicenja???Pa kome se svidja neka ide kome ne svidja ne ide..Mislim na biologiju….Ne prolazi ucenik sa npr 95 poena a prolazi sa 39….
    Sta je ustvari takmicenje????Objasnite mi…

  19. Да ли знате како су осмаци урадили физику имам 86 поена али сам из специјализованог одељења.

  20. Ovo je bruka i sramota iz godine u godinu…I nije samo iz biosa nego i iz drugih predmeta..npr engleski ove god.Ja znam da vise nikada necu na takmicenje a vama koji idete srecno

  21. Na gradsko takmicenje prolazi 20% ucesnika sa optinskog.Ja imam 80 poena i spadam u prvih 20%u mojoj opstini ali se gleda ceo grad tako da niko ne moze biti siguran.Po meni bodovjane za osmi razred je bilo veoam glupo jer ima zadataka ge se dobija 1 poen za jedan primer a za jedan zadatak cak 10 poena za jedan primer.Takodje posledjni zadatak je bio veoma neodredjen i vise spada u geografiju nego u biologiju.

    • Ja sam imao 71 bod na opštinskom takmičenju iz biologije i meni je nastavnik biologije rekao da bi trebalo da prođem dalje jer sam 3.mesto ali ipak ništa nije još sigurno. Inače sam šesti razred. Šta mislite, hoću li proći?

      • Ja sam imala 96 bodova i prvo sam mesto; idem dalje. Ali iz moje opstine prolazi samo 3-ja i jedan(1. mesto) i jedna devojcica drugo mesto…-nzm zasto je tako..😦
        A trece mesto iz moje opstine ne ide dalje; ali svakako imas diplomu!
        Srecno..ako budes prosao

  22. Da li neko zna kada ce stici rezultati koji ucenici prolaze dalje od onih 20%?
    U mojoj opstini prvoplasirana ima 93 poena, druga 92 i trece mesto koje dele dve devojcice imaju 91 poen a ja sam imala 90, da li imam sanse za prolaz?

  23. Moze li mi neko reci da li ja imam prolazak na okruznom iz biologije,ako sam prosle godine isao na republicko i ostvario dobro rezultate.Ove godine nisam ostvario dovoljan broj bodova.

    • I mene isto zanima zato sto sam u istoj situaciji, mada nisam tako lose uradila ovogodisnje takmicenje,Ali moram da cekam koliko ce biti onih 20%

      Na svim ostalim takmicenjima ucesce na republickom donosi plasman na gradsko…

    • Samar kisne gliste se nalazi u prednjem delu,tako da je kljuc tacan…U knjizi pise da je u zadnjem delu tela sto nije tacno..nama je nastavnik
      to rekao kada smo ucili clankovite crve

      • Tako je, u prednjem je delu tela gliste, sedmi sam razred tako da se secam vrlo dobro recenice da je samar u prednjem delu jer kada se kisne gliste oplodjuju samari im se spajaju tako da je logicnije da bude napred a ne na zadnjem delu tela.